
Aquest matí un grup de persones cegues han participat en un taller d’elaboració i degustació de panellets a la seu de l’EPGB (Escola de Pastisseria del Gremi de Barcelona). També s’ha presentat el cupó que l’ONCE dedicarà el proper diumenge 22 d’octubre a aquest tradicional postre de la gastronomia catalana.
Enric Botí, delegat de l’ONCE a Catalunya, ha lliurat a Antoni Bellart, president del Gremi de Pastisseria de Barcelona, una imatge emmarcada d’aquest cupó. Han participat a l’acte Olivier Fernández, gerent del Gremi; Dolors Luna, cap del Departament de Serveis Socials per a Persones Afiliades de la Delegació Territorial de l’ONCE a Catalunya; i un grup de persones cegues.
Els panellets són un dolç tradicional de Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià. Els panellets artesans s’elaboren exclusivament amb ametlla i sucre (massapà) i es mengen tradicionalment durant el sopar de Tots Sants acompanyats de castanyes i moniatos. Acostumen a ser petits i de forma arrodonida. El panellet més emblemàtic és el de pinyons. De tota manera, es poden decorar amb diferents ingredients: cireres confitades, coco, ametlles o xocolata, entre d’altres.