El pròxim 9 d’octubre torna al Districte de Les Corts de Barcelona la Cursa Solidària “En Marxa per la Paràlisi Cerebral” que organitza la Federació de la Paràlisi Cerebral i la Pluridiscapacitat de Catalunya (FEPCCAT) després de dos anys de formats especials a causa de la pandèmia.
L’edició d’enguany comptarà amb un ambaixador molt especial, Àlex Roca, la primera primera persona amb paràlisi cerebral en completar la Titan Desert i ambaixador de la Fundació Barça.
Roca assegura estar molt “orgullós” de ser ambaixador de la que és la seva cursa preferida que defineix com “una gran festa” i “una experiència vital” i es proposa que aquesta cursa sigui “coneguda a tot arreu”. Des de la FEPCCAT, la seva presidenta, Mercè Batlle, explica que “en aquesta desena edició volem seguir reconeixent el compromís de totes les persones, institucions, entitats i empreses que han permès a aquesta cursa arribar fins aquí”.
Les inscripcions estan obertes i es poden fer fins el 5 d’octubre a través del següent enllaç o en una de les 14 entitats de la FEPCCAT.
La Cursa tindrà dos recorreguts perquè cada participant pugui escollir quina distància prefereix, un de 5 quilòmetres i un altre d’1 quilòmetre. Les inscripcions estaran obertes fins el 5 d’octubre o fins que es completi la participació màxima prevista.
10 anys de Cursa solidària
La Cursa “En Marxa per la Paràlisi Cerebral” és un projecte impulsat per la FEPCCAT, la federació de referència a Catalunya del col·lectiu de persones i famílies amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat.
Des de l’any 2011, la Cursa busca visibilitzar les capacitats de les persones que conviuen amb la paràlisi cerebral i la pluridiscapacitat a través d’una activitat esportiva molt arrelada al barri a on hi participen persones de totes les edats, amb i sense discapacitat. A Catalunya, segons dades del Departament de Salut, hi ha 15.000 persones amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat.
La Cursa té els següents objectius:
● Impulsar i fomentar la integració de les persones amb discapacitat.
● Promoure la igualtat d’oportunitats de les persones amb discapacitat.
● Retre homenatge a totes les persones que d’una manera o altra conviuen amb la paràlisi cerebral o amb altres etiologies similars i que, dia rere dia, lluiten per dur a terme una vida el més normalitzada possible.
● Reconèixer la tasca i trajectòria de persones i entitats que treballen en l’atenció, la formació, la defensa dels drets, i la integració social i laboral d’aquest col·lectiu, amb l’objectiu de millorar-los la qualitat de vida.
● Visibilitzar i sensibilitzar a tota la societat de la realitat i de les capacitats de les persones amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat.
● Promoure l’associacionisme mitjançant el treball en xarxa.
● Recaptar fons per les activitats de la federació i les seves entitats membres, sempre en benefici del col·lectiu de persones amb paràlisi cerebral i pluridiscapacitat.
En el projecte hi participen diferents organitzacions compromeses amb la igualtat d’oportunitats, la integració i l’esport com a eina d’inclusió, entre elles, l’Ajuntament de Barcelona com a co-organitzador de l’activitat i la Fundació Barça com a patrocinador principals. Altres institucions i empreses que col·laboren en la cursa són el Departament de Drets Socials de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, els Voluntaris de la Caixa, Club d’Atletisme Nou Barris, ARC Soluciones, Nova Harriet, el Diari ARA, Coca-cola, Mars, Plus-Fresc, La Tavella, Farmàcia de l’Estació de Sants i Ilunion Hotels.