Tàrrega es bolca amb l’autisme amb una «gronxada gegant» de caire popular per recaptar fons

L’entitat, amb el suport de l'Ajuntament instal.larà aquest dijous 26 de març una estructura gegant amb 8 gronxadors a la Pl. Major en el marc de la campanya solidària “Gronxa’t per l’Autisme”

Tàrrega es bolca amb l’autisme a través d'una "gronxada" gegant popular per recaptar fons
Presentació de la campanya «Gronxa’t per l’autisme» // Foto: Associació Alba

Amb l’arribada del Dia Mundial de l’Autisme, que es commemora el pròxim 2 d’abril, l’Associació Alba, amb la col·laboració institucional de l’Ajuntament de Tàrrega, ha presentat la iniciativa “Gronxa’t per l’Autisme”. Aquesta acció de sensibilització comunitària neix amb el doble objectiu de visibilitzar la realitat dels menors amb Trastorn de l’Espectre de l’Autisme (TEA) i d’obtenir el finançament necessari per a la creació de dues zones d’estimulació especialitzades al centre educatiu de l’entitat. Actualment, la meitat de l’alumnat de l’Escola d’Educació Especial Santa Maria de l’Alba compta amb un diagnòstic d’autisme.

L’eix central de la proposta subratlla com el moviment físic és una eina terapèutica fonamental per a aquest col·lectiu. Durant la roda de premsa de presentació, la directora de l’Escola Alba, Eva Serentill, ha destacat els beneficis d’accions tan quotidianes com el balanceig: «Per a molts infants amb autisme gronxar-se, balancejar-se o saltar els pot ajudar a reduir l’ansietat, millorar la concentració, afavorir la calma i facilitar processos com la comunicació o l’aprenentatge». L’objectiu econòmic de la campanya s’ha fixat en 4.000 euros, una xifra que, segons Eva Serentill, ha de servir per «adaptar els espais amb estructures que puguin afavorir aquest moviment que tant necessiten».

Accions de carrer i conscienciació als parcs

La campanya es desplegarà en dues fases clau. En primer lloc, s’intervindran diversos parcs de la ciutat de Tàrrega mitjançant la instal·lació de cartelleria informativa. Aquests elements visuals portaran el lema central de la mobilització: «Gronxar-se no és un joc, és una necessitat per a molts infants amb autisme». Amb aquest missatge, l’organització pretén que la ciutadania comprengui que certs comportaments motrius són essencials per al benestar emocional i cognitiu d’aquests infants.

- PUBLICITAT -
Perfectament Imperfecta

L’esdeveniment principal, però, tindrà lloc aquest dijous 26 de març a la Plaça Major de Tàrrega. Durant tota la jornada, s’ubicarà una estructura de gronxadors de grans dimensions on tota la població, des dels més petits fins als adults, podrà realitzar el gest simbòlic de gronxar-se en suport a la causa. En aquest sentit, la nova regidora d’Acció Social del consistori, Marta Torre, ha fet una crida a la participació activa: «Des de l’Ajuntament de Tàrrega donem suport a aquesta iniciativa i convidem a tota la ciutadania a participar d’aquesta gronxada solidària i a col·laborar amb la campanya».

Aquesta jornada solidària també compta amb el suport logístic de l’empresa HandyCat, que s’ha sumat al projecte cedint el material adaptat necessari per garantir que l’acció del 26 de març sigui accessible per a tothom. Amb aquesta suma d’esforços entre entitats socials, administració pública i teixit empresarial, Tàrrega referma el seu compromís amb la inclusió i el suport a les necessitats específiques de l’autisme.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES