Divendres, 23 gener 2026
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVATarragona acollirà una jornada formativa per millorar la inclusió escolar de l'alumnat...

Tarragona acollirà una jornada formativa per millorar la inclusió escolar de l’alumnat amb discapacitat intel·lectual

Down Tarragona impulsa una trobada professional el proper 7 de febrer al Teatret del Serrallo per oferir estratègies pràctiques i fomentar l'autonomia dels estudiants

Tarragona acollirà una jornada formativa per millorar la inclusió escolar de l'alumnat amb discapacitat intel·lectual
Cartell de la I Jornada de formació en educació inclusiva // Foto: Down Tarragona

L’entitat Down Tarragona ha sumat esforços amb el Col·legi Oficial de Pedagogia de Catalunya i el departament d’Educació Inclusiva per posar en marxa la I Jornada de formació en educació inclusiva. Sota el lema ‘Efecte Papallona: Cada petit canvi compta’, aquesta iniciativa neix amb la voluntat de proporcionar recursos concrets als docents, professionals del sector educatiu i a les famílies que acompanyen infants i joves amb síndrome de Down o altres discapacitats intel·lectuals.

Noves eines per a la comunitat educativa

El programa de l’esdeveniment s’ha dissenyat per abordar la diversitat a les aules des d’un prisma tècnic i humà. Mitjançant ponències d’experts i taules rodones, els assistents podran aprofundir en aspectes clau com l’adaptació de les activitats curriculars, la coordinació necessària entre l’entorn familiar i el professional, així com l’orientació cap a estudis postobligatoris. L’objectiu és que qualsevol petita variació en el sistema educatiu generi grans beneficis en el desenvolupament de l’autonomia dels alumnes.

- PUBLICITAT -
Caos Teatre Tantarantana

La trobada, que destaca pel seu caràcter gratuït, tindrà lloc el pròxim 7 de febrer, en horari de 9:00 a 15:00 hores, en un marc emblemàtic com és el Teatret del Serrallo de Tarragona. Segons expliquen els organitzadors, el concepte de l’efecte papallona és l’eix vertebrador de la jornada, ja que defensen que les petites modificacions a l’escola són el motor de grans conseqüències positives en el futur de les persones amb discapacitat.

Les persones interessades a participar en aquesta formació han de formalitzar la seva inscripció abans del 2 de febrer a través del formulari oficial habilitat per l’organització. 

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.