
El millor futbol adaptat es va poder gaudir durant el passat cap de setmana amb el Trofeu Internacional Ciutat de Barcelona de futbol sala organitzat per la Federació ACELL i amb la col·laboració de Special Olympics Catalunya, celebrat en el marc de les Festes de la Mercè.
Les delegacions participants d’aquesta edició, Special Olympics Andorra, Fundación Levante UD, Special Olympics Aragó i l’amfitrió Special Olympics Catalunya, van mostrar un gran nivell de joc amb jugades i parades espectaculars.
El trofeu va quedar amb l’equip de Special Olympics com a primer classificat, seguit de la Fundación Levante UD, i Special Olympics Andorra i Special Olympics Aragó en el tercer i quart lloc, respectivament.
Però per l’entrenador català, Jordi Mula, la classificació final era lo de menys. “Estic molt orgullós de l’equip ja que han sigut companys entre ells i també amb els jugadors dels equips contraris. No hi hagut cap enganxada i sempre s’han ajudat i disculpat sempre que ha calgut”. ha explicat. El mister ha prioritzat que els jugadors gaudeixin, i en aquest cas, “guanyar és secundari (tot i que si es guanya molt millor!)”, ha assegurat.
Una part institucional
La competició va tenir una part esportiva que es va viure al CEM Mundet, però els participants també van gaudir d’una part institucional. Van gaudir de la visita del Camp Nou i Museu del FC Barcelona gràcies a la cessió d’entrades de la Fundació Barça, el sopar oficial de delegacions i la visita a la capital catalana.
Cal destacar també la recepció a l’Ajuntament de Barcelona per part de Joan Ramon Riera, regidor d’Infància, Joventut i Persones Grans i del Districte de Les Corts, al Saló de Cent. Un any més el consistori va obrir les portes de la ciutat per rebre a les delegacions i amb la voluntat de seguir treballant per una ciutat encara més inclusiva i integradora.
La tasca del voluntariat també va ser essencial perquè tirés endavant la competició. A cada delegació els van acompanyar un voluntari i durant la sessió de diumenge s’hi van sumar els voluntaris i voluntàries de la Fundació “La Caixa”.
A l’entrega de trofeus hi va ser present Elisa Valero, representant de la Fundació “la Caixa”, Rossend Abella, directiu de la Federació Catalana de Futbol, Marina Gómez, presidenta de la Federació ACELL i Guillem Llorens, directiu de Special Olympics Catalunya. El Premi Fair Play Francesc Martínez de Foix: Special Olympics Aragón