
La Fundació Salut Mental Catalunya està adaptant l’atenció durant el confinament per la Covid-19 i ofereix suport psicosocial, informació i activitats adaptades per arribar a les 400 persones usuàries dels seus set Club Socials i altres serveis i recursos, com el programa XarXaJoves o d’Acompanyament a la Vida Independent, o les sortides Respir.
En aquest sentit, el principal objectiu de la Fundació durant el confinament és evitar que les persones usuàries dels seus serveis i recursos es desvinculin o perdin el contacte.
Així, durant el segon mes de confinament, concretament del 16 d’abril al 16 de maig, l’entitat ha realitzat 1.897 trucades telefòniques realitzades;
78 videotrucades (individuals i grupals); ha creat grups de whatsapp en el que han participat 167 persones; ha atès a 79 famílies; ha realitzat 78 activitats online dissenyades; i ha dut a terme 47 intervencions individuals amb 16 joves del programa XarXaJoves.
En funció d’aquestes dades, la Fundació SMC ha constatat que les persones estan cada vegada més adaptades al confinament, encara que el 30% dels usuaris dels Clubs Socials segueixen patint angoixa, ansietat i malestar general per la situació excepcional que s’està vivint.
D’altra banda, el principal repte ara per la Fundació és dissenyar un nou model de Club Social per adaptar-lo a la nova situació creada per la Covid-19, i fer-ho arribar a les administracions perquè prenguin mesures per a la seva aplicació. Cal tenir en compte, per exemple, que 4 de cada 10 usuaris no es poden connectar a internet de cap manera.