
Sant Tomàs ha anunciat el retorn de les seves patates fregides, incorporant una novetat: una varietat amb gust de sajolida, una planta aromàtica de la cuina catalana. Aquesta nova referència, que es podrà trobar als punts de venda habituals i a la botiga en línia a partir de setembre, s’uneix a les versions original i de pebre negre. L’objectiu d’aquest projecte és crear llocs de treball per a persones amb discapacitat intel·lectual a través d’una iniciativa de caràcter social i local.
Ricard Aceves, el director general de Sant Tomàs, ha destacat la importància d’aquesta incorporació: “El nou gust neix de la voluntat de seguir innovant amb criteris de qualitat i proximitat, però sobretot de continuar ampliant espais de treball inclusiu i significatiu per a les persones que atenem“. Totes les patates es produeixen a L’Obrador de Manlleu, on la majoria del personal són persones amb discapacitat intel·lectual.
Aquesta nova varietat destaca per la seva aposta per la proximitat i la qualitat ecològica. La sajolida utilitzada prové del Parc de les Olors de Santa Eulàlia de Ronçana, amb qui Sant Tomàs manté una col·laboració directa. De fet, algunes de les persones de l’entitat van participar en la collita de la planta i el seu transport. Aceves va afegir: “Aquest circuit curt ens permet oferir un producte amb valor afegit: és local, ecològic i ple d’històries personals que el fan únic“. Aquesta espècia, coneguda com “l’herba de l’amor”, marida perfectament amb l’oli d’oliva verge arbequina i la sal del Delta de l’Ebre que s’utilitzen en l’elaboració, lliure d’additius artificials.
A més, la creativitat també és present en el disseny, ja que la tipografia dels envasos ha estat creada per l’estudi Autèntic, format per persones vinculades a Sant Tomàs. Des de fa tres anys, les patates fregides de Sant Tomàs s’han consolidat com un exemple reeixit d’economia social, disponible en una extensa xarxa de comerços de Catalunya i Andorra.
