
La cerimònia d’inauguració dels Jocs Paralímpics tindrà lloc el dimecres 28 d’agost i es podrà seguir en directe a les 20:00 hores a La 2, Teledeporte i RTVE Play. Els comentaris aniran a càrrec d’Arseni Pérez i Eva Aguilera. A més, Teledeporte oferirà un programa previ a les 19:30 hores, presentat per Frank Robert.
Durant els 12 dies de competicions, Teledeporte es dedicarà a retransmetre les proves més destacades, amb una atenció especial als esportistes espanyols. Des del dijous 29 d’agost, s’emetrà el programa especial ‘París en Jocs’, a partir de les 16:30 hores i fins al final de la jornada, presentat per Frank Robert i editat per Mercedes González. Aquest espai inclourà les retransmissions principals i un resum de les proves més importants de cada dia, amb la col·laboració de Carla Casals, exnedadora paralímpica.
La gala de cloenda, prevista per al diumenge 8 de setembre, també serà comentada per Frank Robert, Mercedes González i Carla Casals.
RTVE Play oferirà més de 200 hores de competició en la seva plataforma, amb quatre senyals en directe perquè l’usuari pugui escollir què veure en cada moment. A més, totes les competicions estaran disponibles per ser visionades a la carta, amb resums dels millors moments i les medalles aconseguides pels esportistes espanyols.
La cobertura inclou un equip de narradors i comentaristes experts en diferents disciplines: Julia Luna i Ignacio Arribas per a natació, Lourdes García Campos i Lorenzo Albadalejo per a atletisme, Javier López i Juan Manuel Búrdalo per a bàsquet en cadira de rodes masculí, Diego Martínez i Jaume Vilella per a bàsquet en cadira de rodes femení, Javier López i Daniel Márquez per a triatló, Marc Martín i Salvador Cabeza de Vaca per a ciclisme a pista, Pedro San Miguel i Salvador Cabeza de Vaca per a ciclisme en ruta, Arseni Pérez i José de Mingo per a judo, Eva Aguilera i Daniel Torres per a tennis de taula, Arseni Pérez per a rem i piragüisme, i Javier López per a taekwondo i tir.
Radio Nacional de España també participarà activament en la cobertura dels Jocs, amb els enviats especials Emilio Javier Arroyo i Javier Alonso, a més de la informació proporcionada pel corresponsal Antonio Delgado. Cada tarda, Ràdio 5 Tot Notícies emetrà un programa resum a les 17:05 hores. A més, hi haurà informació puntual a tots els butlletins i espais esportius, i cada nit, ‘Radiogaceta de los Deportes’ oferirà un resum de la jornada amb testimonis dels protagonistes. Els caps de setmana, ‘Tablero Deportivo’ retransmetrà les finals més destacades i seguirà les opcions de medalla per a Espanya.
L’actualitat dels Jocs Paralímpics es podrà seguir diàriament als perfils de Teleesport a les xarxes socials i al portal d’Esports de RTVE.es. RTVE Play oferirà una cobertura especial amb notícies, vídeos i declaracions destacades de cada jornada, a més dels continguts proporcionats per l’enviat especial de RTVE.es des de París.
A més de la cobertura esportiva, RTVE dedicarà una programació especial a l’esport i la inclusió. La 1 i La 2 emetran pel·lícules i documentals que oferiran una visió particular sobre el món de l’esport, la inclusió i la diversitat. Entre aquests continguts, destaca la pel·lícula ‘Campions’, el documental ‘Ni diferents ni diferents: campions’, i la pel·lícula ‘La familia Bélier’. La 2 també oferirà documentals com ‘En cos i ànima’, ‘La vida de Brianeitor’, ‘Especiales’ i ‘Beyond the summit’.

