
Professionals de 436 ajuntaments de tota Espanya s’han sumat a desenes d’agents de mancomunitats, policies, treballadors de serveis socials i docents d’universitats i centres educatius que s’han apuntat a la convocatòria de cursos d’autoformació que ha llançat Plena Inclusió Espanya per ampliar els coneixement sobre la realitat de la discapacitat intel·lectual.
A dia d’avui s’han rebut 3.242 sol·licituds per seguir aquests cursos inclosos a ‘Transformació Digital per a la Inclusió’, un projecte finançat amb fons europeus Next Generation i enquadrat en el Pla de Recuperació i coordinat pel Ministeri de Drets Socials i Agenda 2030.
Aquesta iniciativa ofereix 8 cursos gratuïts online en què es pot inscriure qualsevol persona que exerceixi com a agent públic o comunitari. L’objectiu d’aquestes formacions és ampliar el coneixement sobre la realitat de la discapacitat intel·lectual, facilitant un tracte més inclusiu amb aquestes persones, i inclou temes rellevants com el dret a l’accessibilitat cognitiva i la transcendència del procés de desinstitucionalització promogut pel moviment associatiu.
Dins la categoria d’“agents públics i comunitaris” s’engloba el personal d’administracions públiques, entitats privades, així com tècnics i professionals, d’entitats públiques i col·lectius socials.
Entre els temes tractats en aquests cursos destaquen: La lectura fàcil; el trastorn de l’espectre autista (TEA); l’educació inclusiva; la coproducció; l’ocupació inclusiva; el dret a l’accessibilitat cognitiva; el procés de desinstitucionalització impulsat pel moviment associatiu.
El termini per apuntar-se va des del setembre fins al desembre del 2023.
El projecte Transformació Digital per a la inclusió implica 8 federacions de Plena Inclusió i l’associació Liber i entre els seus objectius cerca generar treball en xarxa amb els agents públics i comunitaris, i amb les persones i empreses que desenvolupen tecnologia perquè incorporin l’accessibilitat cognitiva a plantejaments de digitalització i transformació digital.
