Diumenge, 16 febrer 2025
IniciINCLUSIÓ SOCIALPresenten dues iniciatives per promoure la inclusió de les persones amb Síndrome...

Presenten dues iniciatives per promoure la inclusió de les persones amb Síndrome de Down i discapacitat intel·lectual al món del futbol

Una adaptació a lectura fàcil de les regles del joc de futbol, titulada "Futbol. Regles del Joc" i el projecte "Àrbitres Genuïns"

Un moment de la presentació de les dues iniciatives per a la inclusió d'aquests col·lectius en el món del futbol
Un moment de l’acte de presentació de les dues iniciatives // Foto: Down Lleida

Ahir tarda, La meva Fundació Alex, Down Lleida, Down Espanya i l’exàrbitre de futbol professional Xavi Estrada van presentar dos projectes innovadors per promoure la inclusió de persones amb Síndrome de Down i discapacitat intel·lectual en el món del futbol. Les organitzacions, amb la presència d’unes 100 persones en aquesta presentació, van compartir dues iniciatives destinades a eliminar barreres i fer del futbol un espai més accessible per a tothom.

La primera iniciativa va destacar per ser una adaptació a lectura fàcil de les regles del joc de futbol, titulada “Futbol. Regles del Joc”. Aquesta adaptació, realitzada per Down Lleida i Xavi Estrada, tenia com a objectiu fer més comprensible una normativa densa i complexa no només per a persones amb discapacitat intel·lectual, sinó per a totes les persones. Xavi Estrada va destacar la importància de fer accessible aquestes normes que sovint són poc conegudes pel seu grau de complexitat. Olga Parés, presidenta de Down Lleida, va assenyalar que aquesta adaptació era un pas important per assegurar la igualtat d’oportunitats en l’àmbit esportiu i va cridar a replicar aquest tipus d’adaptacions en altres esports.

El segon projecte presentat, “Àrbitres Genuïns”, va ser liderat per La meva Fundació Alex i Down Espanya. Aquest projecte tenia l’objectiu de formar persones amb Síndrome de Down i discapacitat intel·lectual per exercir com a àrbitres en competicions Genuine, obrint noves oportunitats per a aquest col·lectiu més enllà de la seva participació com a jugadors en el món del futbol. Gabriel Masfurroll, president de La meva Fundació Alex, va destacar que aquesta iniciativa oferia una oportunitat única perquè persones amb capacitats diferents puguin arribar a esdevenir àrbitres de futbol, amb la possibilitat d’ocupar noves posicions i fins i tot accedir a feines remunerades. Jennifer Velasco, tècnica de programes de Down España, va destacar el suport de la Fundació La Lliga i LaLiga Genuine a aquest projecte, subratllant la importància de continuar implicant-se en accions d’aquest tipus per fomentar la inclusió en l’àmbit de l’esport i la discapacitat intel·lectual.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES