Dissabte, 15 febrer 2025
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVAPlena inclusió impulsa una formació en competències digitals per a més de...

Plena inclusió impulsa una formació en competències digitals per a més de 1.400 joves amb discapacitat intel·lectual

El projecte CODI ofereix eines digitals a nens, nenes i joves d'entre 9 i 30 anys, amb un enfocament inclusiu per a persones amb discapacitat intel·lectual

Plena inclusió impulsa una formació digital per a més de 1.400 joves en situació de vulnerabilitat
Un jove estudiant formació digital // Foto: Plena Inclusió

Plena inclusió ha posat en marxa una acció formativa dirigida a 1.462 nens, nenes, adolescents i joves d’edats compreses entre els 9 i els 30 anys. Aquesta formació s’emmarca en el Programa de Competències Digitals per a la Infància (CODI), un projecte liderat pel Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030, amb el suport de l’Alt Comissionat contra la Pobresa Infantil. L’objectiu és millorar les competències digitals d’aquests col·lectius, especialment aquells en situació de vulnerabilitat.

Els continguts del programa es basen en el Marc Europeu de Competències Digitals per a la Ciutadania (DigComp 2.2), una eina implementada en tots els països de la Unió Europea. Aquest marc busca promoure el desenvolupament d’habilitats digitals essencials i fomentar iniciatives educatives que assegurin la inclusió digital de la població.

El programa CODI té com a objectiu arribar a 950.000 nens, nenes i adolescents a Espanya, proporcionant-los competències digitals per superar el triple desavantatge que pateixen molts d’ells: la manca d’accés a Internet, la manca de dispositius adequats i l’escassa formació en tecnologies de la informació. Aquest desavantatge és especialment greu en el cas dels estudiants amb discapacitat intel·lectual, ja que limita la seva inclusió social i laboral en un context dominat per les eines digitals.

Formació adaptada i inclusiva

Des de finals del 2024, Plena inclusió organitza sessions formatives dividides en tres nivells: bàsic, intermedi i avançat. Aquestes sessions combinen jornades presencials amb materials d’autoformació, dissenyats per fomentar l’aprenentatge autònom i adaptats a les necessitats de cada participant. Segons els organitzadors, “la flexibilitat del programa permet que cada estudiant avanci al seu propi ritme i desenvolupi les habilitats que millor s’ajustin als seus objectius personals i professionals”.

Aquest projecte representa la continuïtat d’iniciatives prèvies de Plena inclusió orientades a promoure l’autonomia digital de persones amb discapacitat intel·lectual o altres necessitats especials. L’objectiu final és garantir una inclusió digital plena i contribuir a l’equitat en l’ús de la tecnologia.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES