18.9 C
Barcelona
Diumenge, 7 juny 2020

La plataforma Volem Signar i Escoltar exigeix el lliure accés dels infants sords a una educació bilingüe

Apunta't al nostre Newsletter

Per estar al dia de totes les notícies, anuncis i ofertes especials

També has de llegir...

FSCD i Diari de la Discapacitat, junts per millorar la visibilitat mediàtica de la discapacitat intel·lectual

Èxit21 és el diari digital de la Fundació Catalana Síndrome de Down // Foto: FCSD La Fundació Catalana...

Cultura commemora els 10 anys de la Llei de la Llengua de Signes Catalana

Nen expressant-se en LSC // Foto: gencat El Departament de Cultura, a través de la Direcció General de...

Un informe del CERMI recull la vulneració dels drets humans de les persones amb discapacitat a Catalunya

L'informe fa referència a la segona activitat de la Guàrdia Urbana // Foto: Ajuntament de Barcelona El Comitè...

Més facilitats de les persones amb discapacitat per accedir als ajuts per pagar el lloguer

La COVID-19 està afectant també al pagament dels lloguers d'habitatges // Foto: Wikimedia Commons La Generalitat de Catalunya...

alumnes sords exigeix educació bilingüe
El col·lectiu ha denunciat en diverses ocasions aquesta discriminació // Foto: FESOCA

La plataforma Volem Signar i Escoltar ha denunciat que poques famílies opten a la opció d’escolaritzar els seus fills sords en aules amb ensenyament bilingüe (oients i sords) per la manca d’informació.

En realitat només 200 dels prop de 2.000 alumnes sords que hi han a Catalunya han escollit aquest opció educativa. La majoria dels pares es decanta per l’escolarització 100% oral en centres educatius ordinaris amb el suport d’un professor d’àudio i llenguatge on els alumnes aprenen a llegir els llavis.

A Catalunya només hi ha una escola pública a Barcelona on es dona una educació bilingüe amb alumnes oients i sords. Però el departament d’Ensenyament assegura que compta amb una vuitantena de centres preparades per atendre a nens i nenes sordes, i que d’aquestes 21 disposen de mestres que coneixen la llengua de signes.

La política educativa intenta agrupar els nens i nenes sordes en aquests centres per proximitat geogràfica, però aquesta estratègia es fa més complicada en àrees geogràfiques disperses, om les distàncies són més grans.

La problemàtica d’aquests alumnes continua en l’etapa de l’ensenyament post obligatori, on els estudiants sords disposen d’un intèrpret per un determinat nombre d’hores segons un criteri pedagògic. Aquest servei normalment resulta insuficient per les necessitats de l’alumne i per aconseguir la plena igualtat amb la resta d’estudiants.

La plataforma Volem Signar i Escoltar assegura que té preparada una denuncia per presentar al departament d’Ensenyament reclamant el lliure accés a una educació bilingüe de les persones sordes.

- Advertisement -

Articles relacionats

2 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -

Últimes notícies

La Generalitat suspèn la tramitació de sol·licituds dels ajuts Covid-19 al pagament del lloguer

El Govern ha rebut un allau de sol·licituds // Foto: Obra Social "la Caixa" Dimecres es va publicar...

La Comissió de Govern de la RGC fa una declaració conjunta sobre l’Ingrés Mínim Vital

Reunió de la Comissió de Govern de la RGC // Foto. gencat La Comissió de Govern de la...

Usuaris d’ASPID gaudeixen d’una paella solidària del xef Mateu Blanch

Bibiana Bendicho amb Mateu Blanch al restaurant Caravista // Foto: ASPID Un total de 23 usuaris d’ASPID han...

SIFU llança una formació per a la integració laboral de persones amb discapacitat post Covid-19

Cartell de la plataforma formativa // Foto: Grupo SIFU La Fundació Grup SIFU llança aquest dijous una plataforma...

Sebastià Catllà renova el càrrec de president de la Fundació AMPANS quatre anys més

Sebastià Catllà, president del Patronat de la Fundació // Foto: AMPANS El Patronat de la Fundació AMPANS ha...