La Plataforma per a una Escola Inclusiva denuncia la no tramitació del decret d’escola inclusiva

decret alumnes educatives especials
Alumnes amb necessitats educatives especials // Foto: Plataforma per una Escola Inclusiva

La Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva a Catalunya ha denunciat a través d’un comunicat, l’incomprensible i reiterat incompliment del departament d’Ensenyament en la tramitació del “Decret de l’Atenció Educativa a l’Alumnat en el Marc d’un Sistema Inclusiu”, i ha exigit la tramitació urgent del decret d’escola inclusiva, sempre que no s’hagi mogut ni una coma respecte al redactat de maig de 2016.

En el seu comunicat, la Plataforma mostra la seva decepció per la demora a l’hora de tramitar aquest decret, que segons va afirmar l’exconsellera Irene Rigau el desembre de 2015, havia d’entrar al Consell Escolar de Catalunya el gener de 2016, i hores d’ara ni hi ha entrat ni se l’espera, un fet incomprensible per l’entitat si es té en compte que es tracta d’un decret que ha de donar l’impuls definitiu al model d’escola inclusiva a Catalunya.

La Plataforma recorda que el nou reglament que ha de substituir el desfasat decret del 1997 es va començar a treballar el darrer trimestre de 2014. Des de llavors es van produir múltiples consultes, entrevistes i reunions amb experts i representants socials que van donar lloc al primer esborrany del decret l’any 2015. Aquest primer esborrany, que la Plataforma va titllar de mancat d’ambició, va ser completament capgirat durant els primers mesos de 2016, en bona part gràcies a les bones orientacions donades per un reduït grup d’experts entre els quals es trobava el desaparegut Josep Maria Jarque. El maig de 2016 es va conèixer oficialment un redactat del nou reglament amb el que tots els representats socials van quedar satisfets, ja que recollia moltes de les posicions demanades per la Plataforma Ciutadana per a una Escola Inclusiva, com el dret dels pares a decidir el model d’escolarització dels seus fills, la supressió de la categorització mèdica de l’alumnat amb NEE, la redefinició de les USEE a fi de retornar-les a la seva concepció original, o l’impuls a la transformació dels centres d’educació especial en centres de recursos per a la inclusió.

L’enèsim capítol d’aquesta situació es va produir al juliol de l’any passat, quan el departament d’Ensenyament va assegurar que la memòria econòmica del decret, elaborada pel departament d’Economia, ja estava tancada i contemplava un calendari d’actuacions de 4 anys; que la pròrroga pressupostària no alterava ni posava en risc la tramitació del decret; i que la seva previsió era que passés pels serveis jurídics al setembre i al Consell Escolar a l’octubre.

Evidentment les previsions novament no es van complir, i l’entrada al Consell Escolar es va posposar per al mes de gener d’enguany, un fet que tampoc, segons les fonts de la Plataforma, es produirà.

Tot i la decepció de la Plataforma envers aquest Govern per la seva incapacitat a l’hora de tramitar aquest decret, ha reiterat la confiança al departament d’Ensenyament i ha manifestat la seva voluntat de seguir treballant plegats a favor de l’escola inclusiva.

Redacció/Fonts

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Next Post

Socis, familiars i amics de Down Lleida assisteixen a un espectacle de màgia solidària

Dl gen. 23 , 2017
El passat divendres 20 de gener tres membres de la Fundación Abracadabra van oferir un espectacle de màgia i il·lusió a socis, familiars i amics de l’associació Down Lleida al Centre Cívic del Secà de Sant Pere. El grup Trèvol Solidari format per el mag Jordidu, l’il·lusionista KaryMag i el […]
espectacle màgia solidària down lleida

Butlletí de notícies

Apunta't al nostre butlletí per rebre gratuïtament al teu correu electrònic totes les notícies i articles publicats al Di@ri de la Discapacitat
[mc4wp_form id="21846"]

Calendari

maig 2020
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031