Diumenge, 8 desembre 2024
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVAMés de 3.800 estudiants i 67 mestres de Barcelona dibuixen a les...

Més de 3.800 estudiants i 67 mestres de Barcelona dibuixen a les aules “el camí que ens fa iguals”

Dissenyen cartells o vídeos que reflecteixen l’accés a l’oci, l’educació o l’ocupació per a tothom, sense excepció

concurs escolar grup social once
Alumnes dibuixant un cartell amb l’eslògan del concurs // Foto: ONCE

Un total de 3.891 estudiants i 67 mestres de 54 centres educatius de Barcelona participen al 38 Concurs Escolar del Grupo Social ONCE amb diferents treballs per fomentar la inclusió i la igualtat dins del seu entorn més proper als àmbits de l’oci, l’educació, l’ocupació o l’accessibilitat universal.

Sota el lema “El camí que ens fa iguals” el concurs ha comptat amb recursos i material didàctic perquè famílies, docents i alumnat comprenguin millor la temàtica d’enguany. Aquesta documentació l’han elaborat especialistes de la Càtedra Obra Social La Caixa d’Inclusió Social i Habilitats no Cognitives de la Universitat de Múrcia, amb la col·laboració d’Antonio Márquez, mestre de Pedagogia Inclusiva i especialista en Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA).

En aquesta edició participen un total 151.381 estudiants i 2.320 docents de 1.865 centres educatius de tot Espanya, s’hi han pogut inscriure tots els escolars dels centres educatius públics, concertats i privats, des de Primària fins a Batxillerat, a més d’Educació Especial i Formació Professional. A Catalunya hi han participat 6.219 estudiants i 133 professors de 103 centres educatius.

Aquest any, per primera vegada, s’ha creat una categoria per impulsar la participació de les Associacions de Mares i Pares d’Alumn@s (AMPAS) que han presentat un projecte per promoure la inclusió al centre escolar i que inclogui l’alumnat en el lleure, l’educació, l’ocupació i l’accessibilitat universal.

El jurat valorarà de manera especial la creativitat, la qualitat, el missatge i l’accessibilitat així com aquells projectes que transcendeixin els límits de l’aula i busquin involucrar altres persones del seu entorn (companys d’altres aules, veïns, famílies, administració… ).

Els treballs seran avaluats per diferents jurats a nivell provincial (finals de març), autonòmic (mes d’abril) i nacional (mes de maig), les deliberacions dels quals es donaran a conèixer segons es vagin produint.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES