Dissabte, 12 juliol 2025
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVAMés de 3.800 estudiants i 67 mestres de Barcelona dibuixen a les...

Més de 3.800 estudiants i 67 mestres de Barcelona dibuixen a les aules “el camí que ens fa iguals”

Dissenyen cartells o vídeos que reflecteixen l’accés a l’oci, l’educació o l’ocupació per a tothom, sense excepció

concurs escolar grup social once
Alumnes dibuixant un cartell amb l’eslògan del concurs // Foto: ONCE

Un total de 3.891 estudiants i 67 mestres de 54 centres educatius de Barcelona participen al 38 Concurs Escolar del Grupo Social ONCE amb diferents treballs per fomentar la inclusió i la igualtat dins del seu entorn més proper als àmbits de l’oci, l’educació, l’ocupació o l’accessibilitat universal.

Sota el lema “El camí que ens fa iguals” el concurs ha comptat amb recursos i material didàctic perquè famílies, docents i alumnat comprenguin millor la temàtica d’enguany. Aquesta documentació l’han elaborat especialistes de la Càtedra Obra Social La Caixa d’Inclusió Social i Habilitats no Cognitives de la Universitat de Múrcia, amb la col·laboració d’Antonio Márquez, mestre de Pedagogia Inclusiva i especialista en Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA).

En aquesta edició participen un total 151.381 estudiants i 2.320 docents de 1.865 centres educatius de tot Espanya, s’hi han pogut inscriure tots els escolars dels centres educatius públics, concertats i privats, des de Primària fins a Batxillerat, a més d’Educació Especial i Formació Professional. A Catalunya hi han participat 6.219 estudiants i 133 professors de 103 centres educatius.

Aquest any, per primera vegada, s’ha creat una categoria per impulsar la participació de les Associacions de Mares i Pares d’Alumn@s (AMPAS) que han presentat un projecte per promoure la inclusió al centre escolar i que inclogui l’alumnat en el lleure, l’educació, l’ocupació i l’accessibilitat universal.

El jurat valorarà de manera especial la creativitat, la qualitat, el missatge i l’accessibilitat així com aquells projectes que transcendeixin els límits de l’aula i busquin involucrar altres persones del seu entorn (companys d’altres aules, veïns, famílies, administració… ).

Els treballs seran avaluats per diferents jurats a nivell provincial (finals de març), autonòmic (mes d’abril) i nacional (mes de maig), les deliberacions dels quals es donaran a conèixer segons es vagin produint.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.