
Més de 250 persones van participar el passat diumenge 24 de febrer a la 6a edició de la Passejada en Roda Petita, una jornada esportiva que dóna visibilitat a aquesta alteració genètica i que estava organitzada per l’Associació Catalana Síndrome X Fràgil i l’escola La Salle Gràcia.
L’esdeveniment, que commemora el Dia Mundial de les Malalties Minoritàries, consisteix en una passejada en qualsevol vehicle de roda petita no motoritzat: una bicicleta, uns patins, un patinet… pel barri barceloní de Gràcia.
El recorregut va començar a les 11.00h del matí i va finalitzar una hora més tard a la mateixa ubicació després de recórrer carrers emblemàtics del barri com el Carrer del Torrent de les Flors o el Carrer Astúries.
Un cop finalitzada la passejada, va començar el final de festa celebrat al pati de l’escola, on els participants van gaudir de tallers infantils, música de batucada, regals, sortejos i altres activitats.
La Roda Petita agrupa diverses entitats que ajuden a fer que la jornada sigui tot un èxit. Des de l’Associació de Patinadors de Barcelona, que lidera la Passejada pels carrers de Gràcia, fins a altres agrupacions de la zona, com La Nau Espacial o Kabum, que dinamitzen la resta de matí amb tallers i activitats a l’arribada al pati de l’escola.
La Síndrome X Fràgil és un trastorn genètic hereditari lligat al cromosoma X que pot causar una disminució en la capacitat intel·lectual. Afecta 1/4.000 nens i 1/ 6.000 nenes, 1/250 dones són portadores sense tenir manifestacions evidents. Actualment, és considerada la causa genètica més freqüent de disminució en la capacitat intel·lectual.


