Diumenge, 22 maig 2022
Diumenge, 22 maig 2022
spot_img
IniciDiscapacitatMayte Gallego: “La humanització és molt important per a la recuperació dels...

Mayte Gallego: “La humanització és molt important per a la recuperació dels pacients amb lesió medul·lar”

La presidenta de ASPAYM valora positivament la creació del ‘Manual de Buenas Prácticas de Humanización en Lesión Medul·lar’

mayte gallego en la presentacion del manual de humanizacion (1)
Mayte Gallego en la presentació del nou Manual de Bones Pràctiques // Foto: ASPAYM

Ahir es va presentar a l’Hospital Nacional de Parapléjicos de Toledo un Manual de Buenas Prácticas de Humanización en Lesión Medular, elaborat pel grup EVEN i promogut per Hollister, que dibuixa 9 línies estratègiques d’actuació, i recull 145 propostes. Aquest manual ha estat avalat per ASPAYM, COCEMFE, el SEP i la Asociación Española de Enfermería en Urología.

Precisament, Mayte Gallego, presidenta d’ASPAYM, ha destacat que “La Humanització és molt important i amb ella millora l’ànim de les persones amb lesió medul·lar i en la recuperació veuen com se suma, a l’excel·lència de la cura professional, la calidesa del tracte humà”. A més, això pot funcionar en un sentit doble. “Els professionals seran més efectius amb feines en què impere la cordialitat”, ha afegit. 

banner newsletter oferta 50%

9 línies estratègiques i 145 propostes

El manual presentat ahir mira, en primer lloc, cap als equips interprofessionals ideals, preferiblement amb experiència en lesió medul·lar i amb responsabilitats repartides en un document base. Desenvolupen sessions periòdiques i compten amb un pla de formació basat en les seves investigacions i docències.

Una altra línia estratègica recull aspectes diversos per al benestar del pacient. Aplica protocols bàsics per a cures elementals, i específiques per a malalties com bufeta neurògena, disreflexia i altres molèsties concretes. També en destaca el benestar psicològic i les mesures per a la seva autonomia i el seu bon descans.

La integració de la família o cuidadors del pacient al protocol d’assistència compta amb la seva pròpia línia estratègica. Des d’ensenyar-los cures bàsiques fins a afavorir-ne l’acompanyament, passant per recolzar-los psicològicament. Integralment a aquestes tres primeres línies es traça una quarta, la comunicació: adequada, efectiva i empàtica.

El desgast del professional és protagonista de la cinquena línia estratègica. L’avaluació i la prevenció d’aquesta síndrome, unides a la promoció del seu benestar i l’augment del sentit de pertinença són les quatre potes sobre les quals descansa aquest pla d’acció. Per la seva banda, les tres línies següents continuen l’evolució natural del pacient: s’enfoquen sobre la síndrome post-UCI, continuïtat de cures després de l’alta i l’atenció al final de la vida.

La darrera línia, molt transversal, se centra en els espais idòniament humanitzats. Es mira, doncs, a la intimitat del pacient, el confort ambiental, l’accessibilitat a l’hospital i les activitats lúdiques.

Al llarg d’un any aquests equips d’experts han recopilat aquestes 145 bones pràctiques, jerarquitzades en tres categories. D’una banda, es troben aquelles Bàsiques (B), obligatòries per a un nivell mínim d’humanització. De l’altra, identifiquen les Avançades (A), obligatòries per assolir un nivell d’humanització més alt. Finalment han batejat com a Desitjables (D) les que serien òptimes per assolir l’excel·lència en humanització.

Diari de la DisCapacitat Oferta Newsletter 50% descompte

Ara per només 7,99 € durant el primer any rebràs al teu correu cada dia tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya. No deixis escapar aquesta oportunitat!!

Redacció/Fonts
Redacció/Fonts
El Diari de la DisCapacitat és el primer digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES

CatalàEspañol
Skip to content