
La Fundació L’Esguard va celebrar el passat 25 de novembre una jornada matinal en el context de celebració dels més de 10 anys de l’entitat als territoris d’Osona i el Vallès Oriental. La sessió va comptar amb la col·laboració de ponents, referents en els àmbits jurídic i social, així com amb l’intervenció de Anna Erra, alcaldessa de Vic i Carles Campuzano, Conseller de Drets Socials.
La Matinal, presentada pel periodista Joan Turró a la Biblioteca Pilarín Bayés de Vic, va comptar amb la participació d’una setantena de persones. Aprofitant l’avinentesa per aprofundir en el canvi de paradigma per a les persones amb discapacitat des d’una vessant jurídica i pràctica, es va comptar amb la participació de la Catedràtica de Dret Civil i professora emèrita de la UAB Maria del Carmen Gete-Alonso així com també amb ponents del camp social i d’Osona Salut Mental que van donar la seva visió sobre el tema en una taula rodona en la que també van participar persones ateses per L’Esguard.
La jornada també va comptar amb les intervencions del President de Dincat, Manel Palou, el President del Consell Comarcal d’Osona, Joan Carles Rodríguez i Núria Homs, Tinenta d’alcalde i Regidora de Benestar i Família, Economia i Serveis Socials.
La celebració d’aquestes jornades va servir per fer difusió de la tasca que actualment desenvolupa l’entitat davant del canvi de model, i també per fer pedagogia i explicar-lo als altres serveis de la comarca d’Osona i el Vallès Oriental així com a familiars i persones ateses.
De la mateixa manera, l’acte va servir per exposar què suposen els canvis legislatius entorn al nou paradigma jurídic de les persones amb discapacitat garantint la seva igualtat en drets i quin nou paper hi tenen les entitats que donen suport i acompanyament.