Dimarts, 22 abril 2025
IniciDEPENDÈNCIAMataró estrena dos nous serveis per a les persones amb discapacitat i...

Mataró estrena dos nous serveis per a les persones amb discapacitat i els seus cuidadors  

L'Ajuntament ha posat en marxa a través del CareCityLab, un laboratori de recerca i innovació en l’àmbit sociosanitari, l'Oficina de Cures i el Centre per a l’Autonomia Personal, que forma part de la Xarxa Sírius

Mataró estrena dos nous serveis per a les persones amb discapacitat i els seus cuidadors
La nova Oficina de Cures // Foto: Ajuntament de Mataró

El CareCityLab, situat al Passeig de la Marina de Mataró, és un laboratori de recerca i innovació en l’àmbit sociosanitari impulsat per l’Ajuntament de Mataró, amb la col·laboració d’altres entitats i administracions del territori dedicades a la recerca, la salut i les cures. Aquesta plataforma permet el desenvolupament progressiu de projectes que tenen com a objectiu millorar la qualitat de vida de les persones fràgils i dependents. Ara, es posen en marxa dos dels serveis clau impulsats per l’Ajuntament: l’Oficina de Cures i el Centre per a l’Autonomia Personal, que forma part de la Xarxa Sírius.

Oficina de Cures

L’Oficina de Cures està dirigida a persones fràgils, ja sigui per la seva edat, discapacitat, dependència o malaltia crònica, així com a les seves persones cuidadores. L’objectiu és promoure l’autonomia durant el màxim de temps possible i oferir informació sobre l’accés als recursos públics i privats de cures socials i sanitàries. A més, aquest servei busca incorporar una perspectiva comunitària, creant espais on es comparteixi la responsabilitat social de les cures. 

L’Oficina de Cures proporcionarà informació, orientació i assessorament, així com activitats grupals per fomentar vincles amb entitats del Tercer Sector. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, i els dimarts i dijous també a la tarda, de 15 a 17 h. Per demanar cita prèvia es pot trucar al 93 758 21 02 o enviar un correu electrònic a oficinadecures@ajmataro.cat.

Centre per a l’autonomia personal, Xarxa Sírius

El Centre per a l’Autonomia Personal ofereix informació i assessorament sobre solucions que milloren l’autonomia de les persones dependents i faciliten la tasca dels seus assistents. També posa a disposició un espai d’exposició permanent de productes de suport i entorns accessibles, tot promovent el coneixement entre professionals de l’atenció social i sanitària.

Aquest servei està dirigit a persones amb dependència, els seus cuidadors, entitats, professionals, estudiants i empreses que ofereixen productes i serveis relacionats amb l’autonomia personal. A més, compta amb exemples concrets com una cambra de bany familiar inclusiva i una cambra de bany per a persones amb ostomia. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres de 9 a 14 h i els dimarts de 15 a 17 h. Per demanar cita prèvia es pot trucar al 93 758 21 02 o enviar un correu a sirius@ajmataro.cat.

Amb aquests nous serveis, el CareCityLab es consolida com un espai d’innovació pioner en la promoció de la salut i el benestar per a persones fràgils i les seves famílies.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.