Aquesta setmana l’ONCE organitza dues sessions de contes inclusius amb Biblioteques de Reus, que enguany ha organitzat per primera vegada una programació amb la col·laboració del Consell Municipal de la Discapacitat.
La primera d’aquestes sessions serà el dimecres 24 de maig a les 17:30h a la Biblioteca Central Xavier Amorós i es podrà veure l’espectacle familiar Emocions i sentiments, quin embolic!, a càrrec de la companyia Amanida Teatre. El dijous 25 de maig una estudiant farà una demostració de com es llegeixen els contes en braille.
L’objectiu d’aquest programa de contes inclusius és donar a conèixer les entitats als usuaris/àries de les biblioteques i promoure la inclusió mitjançant contes que conviden a la reflexió entorn d’aquest tema i que estan editats de manera que els poden llegir infants amb dificultats.
Pròximes sessions
El 26 de juliol, la Lliga d’afectats reumatològics i discapacitats farà contes inclusius a la plaça Àngels Ollé i el 25 i 26 d’octubre, en el marc del Dia Mundial de la Salut Mental, l’Associació Salut Mental Dr. Tosquelles ho farà a la Biblioteca Central Xavier Amorós i a la Biblioteca Pere Anguera respectivament.
Aquestes sessions s’han organitzat amb diners provinents dels Fons Next Generation dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR). Les biblioteques municipals de Reus han rebut concretament 10.000 euros per a l’adquisició de llibres. Amb aquests diners han comprat llibres que afavoreixen la inclusió social de minories funcionals i col·lectius en risc d’exclusió o especialment vulnerables. En la mateixa línia de treball, bona part d’aquesta quantitat extraordinària l’han destinat a adquirir materials inclusius, com ara obres de lectura fàcil o de lletra gran, per tal d’afavorir la lectura de persones amb diversitat funcional. A l’hora de fer aquestes adquisicions han comptat amb l’assessorament de les entitats que participen del Consell Municipal de la Discapacitat.