Dilluns, 8 desembre 2025
spot_img
spot_img
IniciENTITATSL'ONCE celebra la Setmana de la Gran Família a Catalunya posant el...

L’ONCE celebra la Setmana de la Gran Família a Catalunya posant el focus en el braille i la inclusió

Del 21 al 31 de maig, 17 centres de l'ONCE a Catalunya acullen activitats amb el lema 'Braille, 200 anys obrint portes', culminant amb la Diada de la Gran Família a PortAventura. L'objectiu és visibilitzar el dia a dia de les persones amb discapacitat visual i agrair la solidaritat ciutadana

L'ONCE celebra la Setmana de la Gran Família a Catalunya posant el focus en el braille i la inclusió
Persones practicant arts marcials a cegues // Foto: ONCE Catalunya

El Grup Social ONCE a Catalunya celebra la seva anual Setmana de la Gran Família del 21 al 31 de maig, sota el significatiu lema ‘Braille, 200 anys obrint portes’. Durant aquests dies, es realitzaran diverses activitats als 17 centres i agències que l’ONCE té distribuïts per tot Catalunya, incloent ciutats com Barcelona, Badalona, El Prat de Llobregat, Granollers, L’Hospitalet de Llobregat, Manresa, Mataró, Molins de Rei, Sabadell, Terrassa, Vilanova i La Geltrú, Girona, Blanes, Figueres, Lleida, Reus i Tarragona. La Setmana culminarà amb la Diada de la Gran Família del Grup Social ONCE a Catalunya, que tindrà lloc el dissabte 31 de maig a PortAventura.

Durant aquests dies, persones destacades del panorama social de Catalunya, com el Màgic Andreu, els escriptors Rafael Nadal, Marí Gironell, Tània Juste, Coia Valls, l’alcaldessa d’El Prat de Llobregat, el Conseller d’Esports de la Generalitat o el tennista Tommy Robredo, entre d’altres, es posaran en la pell d’una persona cega per un dia.

La Il·lusió com a motor de la Setmana

Enric Botí, delegat de l’ONCE a Catalunya, va subratllar la importància d’aquesta iniciativa, afirmant: “Compartim amb tothom el nostre espai, la casa de la Il·lusió de l’ONCE de cada ciutat, per visibilitzar el nostre dia a dia. I agraïm a la ciutadania la solidaritat per fer-nos costat amb la nostra loteria social, responsable i segura, que ens permet donar serveis socials personalitzats a més de 10.196 afiliats i afiliades de tot Catalunya. Us convidem a visitar-nos i sumar esforços per fer una societat més inclusiva, igualitària i humana”.

Les activitats programades durant la Setmana del Grup Social ONCE a Catalunya tenen un propòsit múltiple: compartir les capacitats i habilitats de les persones amb discapacitat visual; amplificar la necessitat de disposar d’entorns, béns i productes accessibles i inclusius; visibilitzar la importància de la igualtat d’oportunitats de totes les persones, i potenciar els valors de la il·lusió, la solidaritat i la sort com a pilars que es comparteixen diàriament amb la societat. Un dels objectius clau és sensibilitzar la ciutadania oferint l’oportunitat de posar-se en la pell d’una persona cega.

- PUBLICITAT -

200 anys del Braille: una revolució per a la inclusió

Enguany se celebra el bicentenari del braille, un sistema de lectoescriptura que ha estat fonamental per a milions de persones cegues arreu del món. Aquest sistema va representar un abans i un després en la vida diària de les persones cegues, revolucionant el seu accés a la cultura, a l’educació i a la vida quotidiana en general. Al llarg de dos segles, el braille ha evolucionat des del punxó manual fins a les tecnologies més modernes.

Enric Botí va posar de manifest la rellevància del braille: “Per a les persones cegues, el braille va suposar un abans i un després i es van derrocar un munt de barreres amb ell”. Va afegir que “Cal visibilitzar la importància del braille com a eina d’accés a la cultura i d’inclusió per a les persones cegues o amb discapacitat visual i com permet a tantes persones gaudir de la literatura i formar part activa de la vida cultural”.

Actualment, l’ONCE ofereix als seus 71.500 afiliats una vasta Biblioteca Digital amb 80.200 obres disponibles en format braille (38.000) o àudio (40.200). A més, compta amb 33 Tifloteques addicionals que sumen prop de 50.000 obres per al préstec, de les quals més de 6.500 són en català.

-PUBLICITAT-

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.