Dijous, 16 setembre 2021
spot_img
IniciEducació InclusivaL’escola Jeroni Moragas ha acollit per primer any alumnes de l’escola ordinària...

L’escola Jeroni Moragas ha acollit per primer any alumnes de l’escola ordinària que s’enfronten a problemes de salut mental

El centre d'educació especial d’AMPANS ha estrenat l’Aula de Suport Integral, un nou recurs educatiu especialitzat

escola jeroni moragas ampans
Edifici de l’Escola Jeroni Moragas // Foto: Ampans

L’escola Jeroni Moragas d’AMPANS ha acollit durant el curs 2020-21 sis alumnes – 3 de primària i 3 de secundària – a la seva Aula de Suport Integral, un servei estrenat aquest any per acollir alumnes escolaritzats a l’escola ordinària i que per una situació de salut mental necessiten un recurs educatiu transitori de suport específic.

L’Aula Integral de Suport (AIS) és un servei educatiu especialitzat per l’alumnat que presenta alteracions a nivell de la conducta. L’objectiu és proporcionar de forma temporal (amb una permanència màxima de 2 anys), una atenció de suport integral i intensiva, per ajudar l’alumne a superar la situació que viu. 

banner flyer interpersonas

El funcionament d’aquestes unitats de suport integral són equivalents a una escolaritat compartida; és a dir, els alumnes estan matriculats al centre ordinari i comparteixen escola amb l’ AIS, dos dies de la setmana.

La intervenció de l’AIS s’estructura al voltant d’una dimensió personal, interpersonal i social de l’alumne. La metodologia d’intervenció a l’AIS promou els hàbits més que no pas la memorització de coneixements. Les activitats tenen com a punt de partida la simulació, reflexió, el joc, la lectura, el debat i el contrast d’opinions… S’utilitzen sovint els recursos audiovisuals i digitals com a elements de cerca d’informació i eines per aprendre a aprendre.

Una de les característiques i potencialitats de les AIS és el treball transversal i coordinat que es fa amb diferents professionals i serveis educatius, de salut mental i de serveis socials. És per això que el servei de les Aules de Suport Integral, compten amb 2 docents d’atenció directe a l’aula i el suport d’un referent de l’EAP (Departament d’Educació) i del CSMIJ (Salut mental) de Manresa, que donen suport i planifiquen amb els docents, observacions i intervencions a l’aula.

Així mateix l’AIS de la Jeroni de Moragas fa coordinacions periòdiques, amb les diferents escoles ordinàries amb les que es fa escolarització compartida, amb la presència també de professionals dels àmbits educatiu i de salut, però també amb els serveis socials de les localitats, on resideixen els alumnes. Existeix també l’espai de la xarxa d’AIS de la Catalunya Central per poder parlar, debatre i treballar aspectes específics del servei.

L’alumnat que ha recorregut aquest primer curs a l’AIS podrà seguir fent-ho el proper curs, i fins a dos cursos escolars més, si ho necessiten, i seguiran fent el mateix sistema d’escolaritat compartida, amb la continuació del pla terapèutic personalitzat iniciat.

L’equip docent i de professionals de l’AIS, valoren molt positivament el recurs i el funcionament d’aquest primer curs “creiem que és un molt bon recurs pels alumnes que necessiten un pla de suports intensius per donar-los eines per regular la seva conducta, gestionar la seva capacitat emocional i fer front a les circumstàncies de l’entorn, de manera estable i assertiva” diu Glòria Rodrigo, una de les coordinadores de l’AIS de l’escola Jeroni de Moragas d’AMPANS.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content