Dissabte, 7 desembre 2024
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVAL'Escola Jeroni de Moragas acull la primera trobada de direccions per impulsar...

L’Escola Jeroni de Moragas acull la primera trobada de direccions per impulsar la inclusió educativa a la zona Central Sud 

Més de 85 professionals es reuneixen a la seu de la Fundació AMPANS per coordinar accions d'inclusió educativa a la regió

L'Escola Jeroni de Moragas acull la primera trobada de direccions per impulsar la inclusió educativa
La jornada ha comptat amb la presència de més de 85 professionals // Foto: AMPANS

L’Escola Jeroni de Moragas, de la Fundació AMPANS, ha estat l’escenari de la primera trobada de coordinació de direccions de centres educatius de la zona Central Sud, una reunió organitzada per la Inspecció Educativa i el Centre de Recursos Pedagògics del Bages (CRP). Amb una assistència de 85 professionals, entre docents, directors de centres, membres de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) i inspectors educatius, la jornada ha tingut com a objectiu establir noves directrius per a la inclusió educativa a la regió.

L’equip directiu de l’Escola Jeroni de Moragas, encapçalat per la directora Alba Cortina, la cap d’estudis Sandra Fàbregas i la cap de psicopedagogia Glòria Rodrigo, ha impartit una sessió formativa sobre inclusió educativa. En aquesta formació, s’ha posat èmfasi en els Programes Individualitzats i en les mesures de suport universals, addicionals i intensives que permeten atendre de manera personalitzada l’alumnat amb necessitats específiques.

Un dels moments destacats de la jornada ha estat l’exposició de materials i dispositius adaptats creats per l’Escola Jeroni de Moragas per millorar l’experiència educativa de l’alumnat amb diversitat funcional. L’equip de logopedes del centre ha mostrat aquests recursos als participants, resolent dubtes sobre el seu ús en l’entorn escolar i explicant-ne els beneficis en l’aprenentatge dels alumnes amb necessitats especials.

Per concloure la jornada, els assistents han participat en una activitat pràctica centrada en situacions relacionades amb els plans de suport individualitzat. A més, s’han revisat els protocols de violència escolar REVA (Registre de Violències de l’Alumnat) i el sistema Barnahus per a casos d’infància en situació de vulnerabilitat.

Aquesta trobada ha estat una oportunitat valuosa per a l’intercanvi de bones pràctiques i per reforçar el compromís dels centres de l’àrea Central Sud amb una educació inclusiva i de qualitat.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES