Una cinquantena de persones van acudir a la primera concentració convocada per a Plataforma d’Accessibilitat de les Platges, i promoguda per l’associació Dones No Estàndards, per reclamar més espais amb servei assistit per a persones amb diversitat funcional a les platges de Barcelona, que va tenir lloc dissabte a la platja Nova Icaria. Tot un èxit donat el mal temps que hi havia al migdia quan estava convocada la trobada.
Durant l’acte van parlar Carme Riu Pascual, Angel Urraca i Cristina Garcia com a portantveus de la Plataforma, així com Joan Ramon Riera, president de l’Institut Municipal de la Discapacitat (IMDP) i Elsa Artadi, de Junts per Catalunya.
La iniciativa té com a objectiu evitar que passi com en anys anteriors, que a mitjans de juny només hi havien dues platges accessibles i amb serveis de bany assistit per a les persones amb discapacitat.
“Les persones amb discapacitat tenen els mateixos drets que qualsevol persona d’aquesta ciutat de gaudir de la temporada de bany que s’inicia el primer de maig i dura 160 dies. No es conformem amb només 90 dies, horari reduït i tenir que demanar cita prèvia per tenir dret al servei d’assistència”, va començar explicant Carme Riu i Pascual, presidenta de Dones No Estàndards. En la mateixa línia es va expressar Àngel Urraca, que va insistir en “que són necessaris 4 punts de servei d’assistència ben preparats en les platges de Barcelona, amb el personal necessari, i les condicions adequades”.
Posteriorment va parlar Joan Ramon Riera, president de l’IMPD, que va comentar que ”volem arribar a un acord en la reunió que farem el dilluns 4 d’abril, amb la representació de la Plataforma per a solucionar les qüestions tècniques perquè el col·lectiu de les persones amb discapacitat pugui gaudir de les platges el més aviat possible”.
Per la seva part, Elsa Artadi, com a cap de l’oposició a l’Ajuntament de Barcelona, va reclamar “un compromís real de l’Ajuntament i l’aprovació d’un nou pressupost, tal com exigeix la Plataforma, que tingui en compte el servei en les 4 platges de la ciutat, perquè el col·lectiu de les persones amb discapacitat ja no es conforma amb bones paraules”.
La Plataforma d’Accessibilitat de les Platges compta amb el suport del col·lectiu, i de moltes entitats, centres esportius i grups organitzats de persones amb discapacitat o amb diversitat funcional, que també estan lluitant per acabar amb aquesta i altres discriminacions, que continuen patint les persones del col·lectiu i que han empitjorat amb la pandèmia.