L’Administració Pública pateix mobilitat reduïda

juan garcía no compris cegues fixat etiqueta
Juan García // Foto: AFIS

Em sorprèn molt i malauradament no molt gratament que vagi a la població que vagi -ja que sent usuari d’una cadira de rodes quedaria malament dir trepitgi la població que trepitgi- les places que estan reservades per a les Persones amb Mobilitat Reduïda (PMR) no compleixen amb la normativa vigent.

L’Ordre VIV / 561/2010, de l’1 de febrer, per la qual es desenvolupa el document tècnic de condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés i utilització dels espais públics urbanitzats, recull com tenen que ser aquestes places, els metres que tenen que tenir i a més a més la distància que té que haver des de la zona edificada a la plaça d’aparcament. Però lo que més en crida l’atenció és que en aquesta Ordre VIV / 561/2010 es parla de zones d’aproximacions i transferències i fins i tot de rampes per a les places d’aparcament reservades a PMR.

BANER_300X250

Però per a què serveixen les zones d’aproximacions i transferències que venen recollides a l’Ordre VIV / 561/2010 per a les places d’aparcament reservades per a PMR? Doncs, aquestes serveixen per aproximar-se al cotxe de una manera segura per a poder realitzar les operacions de pujar o baixar una ajuda tècnica del vehicle, ja sigui manualment o a través d’un mecanisme mecànic o fer la transferència del nostre cotxe a la cadira de rodes o a la inversa. Aquestes poden estar ubicades al costat o a la part posterior del vehicle, depenent de si els aparcaments del carrer estan situats en bateria / semibateria o en cordó. En el cas dels aparcaments situats en bateria / semibateria, aquestes zones aniran al lateral de la plaça d’aparcament i en el cas dels situats en cordó aniran en la part posterior de la plaça.  

Aquestes zones d’aproximació i transferència aniran acompanyades d’una rampa d’accés a la vorera -a no ser que estiguin al costat d’un pas de vianants i aquest dispongui d’un rebaix- per a que les PMR puguin pujar directament a la vorera i així no posar en risc la seva integritat física.

Son moltes les condicions bàsiques d’accessibilitat que l’administració pública està incomplint -no tan sols las de les places d’aparcament reservades a les PMR- d’aquesta Ordre VIV / 561/2010 que va entrar en vigor l’1 de febrer del 2010. Més de vuit anys i encara ens trobem que les places d’aparcament reservades a PMR i moltes altres coses recollides en aquest document no compleixin amb la normativa vigent.

Pot ser que l’administració pública municipal tingui la mobilitat reduïda?

Juan Garcia Díaz – President de l’AFIS (Associació Funcional per la Integració Social)

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*