Divendres, 17 setembre 2021
spot_img
IniciTercer Sector SocialLa Taula del Tercer Sector qualifica de “decebedora i caòtica” la gestió...

La Taula del Tercer Sector qualifica de “decebedora i caòtica” la gestió de l’IMV i demana aplicar canvis urgents

Avui es compleixen 3 mesos de la posada en marxa de la prestació

persones que dormen al carrer
Arrels ajuda a les persones que dormen al carrer // Foto: Imatge extreta del web de la Taula del Tercer Sector

La Taula del Tercer Sector ha titllat de “decebedora i caòtica” la gestió que està fent el govern espanyol de l’ingrés mínim vital (IMV) després de tres mesos de funcionament, i ha alertat que això està perjudicant enormement a persones que estan en situació de màxima vulnerabilitat.

Per a la Taula, s’ha evidenciat que la Seguretat Social no té la capacitat suficient per fer front a l’enorme volum de les sol·licituds presentades en un moment de màxima complexitat social. Segons el ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, de les més de 900.000 sol·licituds rebudes se n’han tramitat un terç, unes 330.000, i només unes 85.000 famílies han rebut l’ajut, amb prou feines un 10% (l’última dada del govern espanyol sobre l’IMV a Catalunya és del mes de juliol, corresponent al primer pagament, i assegurava que l’ajut havia arribat aleshores a 6.000 llars catalanes). La Taula del Tercer Sector defensa que una possible solució seria dividir immediatament totes aquestes sol·licituds entre els serveis socials públics de les CCAA.

banner flyer interpersonas

Una altra de les causes que està provocant una gestió nefasta del IMV per la Taula són les nombroses traves burocràtiques que han de patir les persones per la complexitat del procés administratiu dissenyat. En aquest sentit, demana simplificar els tràmits (menys documentació, menys requisits, disminuir controls innecessaris, etc.) i també simplificar el contingut de la “prova de pobresa”.

Defensa poder dividir totes les sol·licituds entre els serveis socials públics de les CCAA

A aquest fet se suma que moltes sol·licituds no compleixin amb els requisits mínims, ja que la prestació està pensada per a persones en situació de pobresa severa. Això comporta que la Seguretat Social estigui rebent un nombre important de sol·licituds que han de ser denegades, però que impliquen una inversió alta de temps per part dels gestors/es. La Taula del Tercer Sector reclama ampliar l’accés a persones que superen el llindar de pobresa severa, però que també es troben en una situació d’emergència social i, a més, que l’ajut arribi a col·lectius que, actualment, en queden fora, com persones sense llar; joves d’entre 18 i 23 anys i persones en situació administrativa irregular que no compleixen alguns dels requisits perquè el col·lapse d’alguns serveis públics fa que es trigui excessivament a expedir els certificats de residència o treball.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content