
La santcugatenca Aura Tomàs, de 18 anys i amb paràlisi cerebral, ha contestat a les paraules de l’Eurodiputat de Ciutadans, Javier Nart sobre les persones amb diversitat funcional. En una entrevista, Nart parla d’esterilitzar a les dones «que tenen una tara particular per la raó que sigui», per evitar així que es quedin embarassades.
D’altra banda, tot i que admet que la seva parella treballa en una escola amb infants amb diversitat funcional, Nart afirma que «el tema de la subnormalitat, dir-li d’una manera o d’una altra no em canvia».
Tot i que les declaracions són de fa més d’un any, el vídeo ha tornat a sortir a la llum a través de les xarxes socials.
Davant d’aquestes paraules, Aura Tomàs, ha penjat un vídeo a través de les seves xarxes socials per demanar a Nart que «deixi de fer política». En aquest vídeo Tomàs recorda que ella «no és subnormal» i que fa molts projectes a l’IES Angeleta Ferrer, on estudia per tal de sensibilitzar als alumnes del centre sobre la diversitat funcional.

