Diumenge, 25 maig 2025
IniciESPORT ADAPTATAlpicat acollirà la primera jornada escolar d’esport unificat organitzada per Special Olympics...

Alpicat acollirà la primera jornada escolar d’esport unificat organitzada per Special Olympics Catalunya

Alumnes de secundària amb i sense discapacitat intel·lectual es donaran cita a la localitat lleidatana dins el projecte UNIFICA'T

cartell jornada esport unificat alpicat
Cartell de la primera jornada escolar UNIFICA’T // Foto. Special Olympics Catalunya

La població lleidatana d’Alpicat acollirà el pròxim 29 d’abril la primera jornada esportiva UNIFICA’T organitzades per Special Olympics Catalunya, un projecte que aplega alumnes d’un centre d’educació especial i estudiants d’una escola ordinària perquè comparteixin esport, activitat física i hàbits saludables creant un ambient inclusiu en què es normalitzi la convivència entre persones amb i sense discapacitat.

Així, el Complex lúdic esportiu del Parc del Graó d’Alpicat viurà durant tot el matí (de 10 a 14h) la primera d’aquestes jornades amb alumnes de l’Escola d’Educació Especial Llars de Sant Josep de Lleida i l’Institut d’Alpicat.

Els alumnes amb i sense discapacitat intel·lectual de 16 a 21 anys d’educació secundària formaran diferents grups conjuntament i participaran en quatre estacions esportives de tennis, futbol sala, bàsquet i joc cooperatiu i una cinquena estació d’hàbits saludables seguint la metodologia de la Gasol Foundation.

- PUBLICITAT -

La jornada dinàmica està dissenyada perquè els alumnes treballin conjuntament i que, a més de l’activitat física adaptada a tots els participants, es faran una sèrie de reflexions prèvies i posteriors per analitzar la trobada entre les dues escoles.

Al finalitzar la trobada s’entregaran les medalles i certificats a tots els participants, i tots ells i elles gaudiran d’un dinar de germanor.

Special Olympics Catalunya té pensat portar les jornades UNIFICA’T per tot Catalunya. Aquest és un projecte que es basa en els programes internacionals de Special Olympics de Play Unified i Unified Schools. Ja són 1,5 milions de persones en tot el món que ja s’han sumat en el programa d’Unified Sports.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.