La III Jornada de Treball Social Catalunya Central reivindica el paper del treball social en la salut mental

L’esdeveniment, celebrat amb motiu del Dia Mundial del Treball Social, destaca les experiències i bones pràctiques en l’atenció a persones amb patologia mental

La III Jornada de Treball Social Catalunya Central reivindica el paper del treball social en la salut mental
Un moment de la III Jornada de Treball Social Catalunya Central // Foto: Fundació Althaia

Amb motiu del Dia Mundial del Treball Social, el passat 21 de març es va celebrar la III Jornada de Treball Social Catalunya Central. L’acte va ser organitzat per la Delegació de Manresa-Catalunya Central del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT) juntament amb la Fundació Althaia, el Consell Comarcal de l’Anoia i el Consorci d’Osona de Serveis Socials.

La jornada, titulada “Treball Social i Salut Mental”, va ser un èxit tant per la participació com per la qualitat de les intervencions. L’objectiu principal era posar en valor les experiències i bones pràctiques a les comarques centrals. L’acte es va celebrar a les instal·lacions de la Fundació Universitària del Bages i va reunir experts en Salut Mental i Serveis Socials, destacant la importància del treball interdisciplinari i l’atenció a les persones. Es va abordar el territori, les famílies i, especialment, la necessitat d’enfocar l’atenció a persones amb patologia mental i problemàtiques socials.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

L’esdeveniment va comptar amb la participació de diferents professionals d’Althaia. A la primera taula, titulada “Serveis Socials Bàsics i especialitzats. Treball en xarxa”, va intervenir Lara Olvera Prado, treballadora social de l’Equip Guia de la Catalunya Central (PAICSAMAEC) i del Programa d’Atenció als Episodis pel Trastorn Psicòtics Incipients (PAE-TPI).

En la taula “Intervenció en Salut Mental- Projectes i experiències al territori de la Catalunya Central”, es va presentar una ponència sobre els programes de psicologia infantil al Bages, a càrrec de Mariona Badal Cortina, treballadora social del CSMIJ i de l’Hospital de Dia Infantojuvenil d’Althaia, i Ester Duarri Amills, educadora social del CSMIJ i del mateix Hospital de Dia. La taula va ser moderada per Mercè Miguel Moratonas, cap de la Unitat d’Intervenció Social d’Althaia, qui també va participar en la benvinguda.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES