La Generalitat i la Fundació Avismón uneixen esforços per combatre la solitud de la gent gran amb el projecte ‘Grans i referents’

La iniciativa, que rep el suport econòmic del Departament de Drets Socials i Inclusió, promou l'envelliment actiu i la sensibilització social mitjançant activitats intergeneracionals i culturals

La Generalitat i la Fundació Avismón uneixen esforços per combatre la solitud de la gent gran amb el projecte ‘Grans i referents’
La iniciativa se centra en la prevenció de la solitud no volguda i el maltractament, a la vegada que lluita contra l’edatisme // Foto: Generalitat de Catalunya

L’executiu català ha refermat el seu compromís amb el col·lectiu de la tercera edat mitjançant la creació, aquesta tardor, de la nova direcció general de la Gent Gran. Aquest organisme neix amb l’objectiu primordial de coordinar les polítiques transversals del Govern de la Generalitat, destacant el desplegament de l’Estratègia per una Societat Longeva i Vida Plena. Aquesta aposta institucional busca no només millorar la qualitat de vida d’aquest sector de la població, sinó fer-ho de manera coordinada amb les comunitats locals i el teixit associatiu.

Dins d’aquest marc de col·laboració destaca el projecte ”Grans i referents”, impulsat per la Fundació Avismón. Aquesta iniciativa se centra en la prevenció de la solitud no volguda i el maltractament, a la vegada que lluita contra l’edatisme. El passat 15 de desembre, el projecte va tancar el seu calendari anual amb un dinar de Nadal que va comptar amb la presència de Pedro M. Cano Desandes, director de la gent gran. Durant l’any, el programa ha desenvolupat accions de sensibilització en l’àmbit empresarial i activitats intergeneracionals a Barcelona en col·laboració amb el sector educatiu.

Intercanvi generacional i cultura com a eixos de benestar

Una de les propostes més destacades de la Fundació Avismón és el programa d’intercanvi entre joves i grans: mentre els estudiants ajuden els sèniors amb les compres al mercat, aquests darrers els transmeten el coneixement de la cuina tradicional. Així mateix, l’entitat manté tradicions com el lliurament de roses i llibres per Sant Jordi, tant a domicilis particulars com a centres residencials.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

La cultura també juga un paper fonamental en la millora del benestar emocional. Amb el suport del grup teatral Impacta’t i la participació de 85 voluntaris, s’han realitzat representacions per reflexionar sobre la realitat quotidiana de la vellesa. Paral·lelament, un concurs de fotografia ha servit per visibilitzar la diversitat de les dones grans, donant lloc a una exposició itinerant que, després de passar per les oficines de la fundació, es traslladarà a la Lleialtat Santsenca el mes de gener.

Suport financer pluriennal per a la continuïtat del projecte

La viabilitat de ”Grans i referents: Sensibilització i prevenció contra la soledat no volguda i el maltractament a la gent gran” està garantida gràcies a la nova modalitat de subvencions del Departament de Drets Socials i Inclusió. Per primera vegada, la convocatòria (denominada Convo 25-26) té un caràcter pluriennal, fet que permet una millor planificació de les entitats. En concret, la Fundació Avismón rebrà una dotació de 29.042 euros per a l’exercici 2025 i de 29.545 euros per a l’anualitat de 2026.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES