
La Fundació Músics per la Salut posa en marxa un programa de formació que té per objectiu dotar a les persones participants de les competències per a la realització de microconcerts en hospitals i centres sociosanitaris. Aquesta formació, que s’iniciarà el pròxim 18 d’octubre, compta amb 100 places becades per a dones amb l’objectiu d’oferir una nova sortida laboral innovadora per a aquestes intèrprets musicals. El programa consta d’una formació teòrica 100% en línia i audiovisual, basada en la neurodidáctica, i una part pràctica en hospitals i centres sociosanitaris (residències de majors, persones amb Alzheimer, deterioració cognitiva, discapacitat, etc.).
100 Places becades per a dones gràcies a la Generalitat
Gràcies a la col·laboració del Departament de Drets Socials, la fundació ofereix 100 places gratuïtes per a accedir a aquesta formació. Entre els criteris que es tindran en compte per a optar a una d’aquestes places està el de residir a Catalunya i ser dona. Es valorarà a les persones que compleixin a més amb algun dels següents requisits: tenir menys de 30 anys o més de 45 anys, ser una persona parada de llarga durada, tenir algun tipus de discapacitat, o pertànyer a una família monoparental o nombrosa.
Especial Compromís amb les dones rurals
Un col·lectiu al qual es prestarà especial atenció en l’accés a places becades són les dones d’àmbit rural de poblacions inferiors a 20.000 habitants. Al ser una formació 100% en línia facilita l’accés a aquestes dones a un programa que els permetrà tenir accés a una sortida laboral a desenvolupar en el seu entorn més pròxim, convertint-se en agents de canvi social. El termini de recepció de candidatures per a aquestes places finalitza el pròxim 18 d’octubre, i el curs tindrà lloc entre aquesta data i el 22 de desembre.
Fundació Músics per la Salut
Des de 2015, la fundació fa costat a les persones que estan passant per un mal moment en hospitals, centres sociosanitaris i centres assistencials, focalitzant l’activitat cap a les persones aïllades, que estan soles. “Acompanyem i aportem moments de respir i alleujament mitjançant microconcerts participatius i emocionalment significatius on pacients, residents, familiars i personal trien les seves cançons favorites. Diàriament, comprovem que la música és la millor medicina per a l’ànima i constatem que la nostra activitat és més efectiva quanta major és la situació de vulnerabilitat, aïllament i solitud de les persones beneficiàries”.
L’entitat realitza la seva activitat en totes les Comunitats Autònomes. 4,750 microconcerts anuals de manera presencial en 176 centres sociosanitaris i 44 hospitals i de manera en línia i telemàtica en més de 1.200 hospitals i centres sociosanitaris