La Fundació Maresme celebra sis dècades d’història amb unes jornades de portes obertes a la ciutadania

L'entitat organitza durant aquest mes de febrer unes jornades de portes obertes per mostrar el seu model d'acompanyament basat en l'autonomia, la vida independent i l'arrelament comunitari

La Fundació Maresme celebra sis dècades d'història amb unes jornades de portes obertes a la ciutadania
Cartell de les jornades de portes obertes // Foto: Fundació Maresme

La Fundació Maresme arriba als seus 60 anys de trajectòria i, per commemorar-ho, ha dissenyat una proposta directa i vivencial que convida a professionals, famílies i mitjans de comunicació a conèixer de prop la seva tasca. Sota el lema d’acompanyar persones i fer comunitat, l’entitat proposa un recorregut pels seus serveis i entorns reals. Aquesta iniciativa vol fer visible com es construeixen els projectes de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual a través de vincles de proximitat i suports personalitzats.

Experiències de vida independent i envelliment actiu

Dins del programa de visites destaca el Servei de Suport i Acompanyament a la Vida Independent (SASVI). El proper dijous 19 de febrer, l’Andrés, una de les persones ateses per l’entitat, obrirà les portes de casa seva per explicar què significa realment “construir un projecte de vida autònom, amb suport professional i arrelament a la comunitat”. Aquesta experiència permetrà entendre com el dret a viure de manera independent es materialitza amb els recursos adequats.

Així mateix, l’entitat posa el focus en l’etapa de la maduresa amb el Servei d’Acompanyament a l’Envelliment Actiu Comunitari. En col·laboració amb la Fundació Iluro, es presentarà el projecte de voluntariat “Activa la ment”, on persones grans i persones ateses interactuen mitjançant jocs de memòria i estratègia. Segons expliquen des de l’organització, aquesta activitat és una mostra de com es generen espais d’inclusió social vinculats a la vida quotidiana del territori.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Un model residencial basat en la convivència

Les Llars-residència de la fundació també formen part d’aquest calendari d’obertura. El dimarts 17 de febrer, els assistents podran conèixer uns espais on la premissa és que les persones “conviuen, prenen decisions i participen activament del seu entorn”. Aquest model residencial fuig d’estructures rígides per centrar-se en la convivència i el valor humà.

Les jornades estaran guiades tant per professionals de referència com per les mateixes persones ateses, compartint una mirada que defineix sis dècades de compromís amb una societat més justa i humana. Per participar en aquestes visites, que requereixen inscripció prèvia, també es pot enviar un whatsApp al 677 613 786 (Lydia Ruiz).

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES