La Fundació Privada Ilersis consolida la plantilla amb 342 empleats i reforça la vida independent

L'entitat fa pública la 'Memòria 2025' amb un fort creixement laboral, social i d'assistència personal a la demarcació de Lleida

La Fundació Privada Ilersis consolida la plantilla amb 342 empleats i reforça la vida independent
Entrada a les oficines de l’entitat // Foto: Ilersis

La Fundació Privada Ilersis ha presentat la seva Memòria 2025, un document que ratifica l’ampliació dels suports directes i la consolidació d’un model d’autonomia per a les persones amb discapacitat intel·lectual o necessitats de suport intens. Durant el darrer exercici, la plantilla de la institució ha crescut de manera significativa, passat de 316 professionals el 2024 a 342 persones treballadores el 2025. Aquest increment reflecteix un desplegament superior en les diferents àrees assistencials, formatives i d’ocupació protegida que gestiona l’entitat a la demarcació de Lleida.

En l’àmbit de l’autonomia personal, l’Àrea de Vida Independent ha aconseguit afermar les 6 llars actives sota la iniciativa Casa Meva, un projecte dissenyat perquè persones amb discapacitat i grans necessitats de suport puguin residir en entorns comunitaris. Paral·lelament, el servei d’assistència personal ha deixat enrere la fase pilot i ha prestat més de 10.500 hores d’atenció directa a joves amb discapacitat intel·lectual o trastorn de l’espectre autista de les comarques lleidatanes.

L’activitat econòmica i d’inclusió laboral canalitzada mitjançant el Centre Especial de Treball (CET) també ha experimentat un creixement en la seva capacitat d’inserció, augmentant de 129 a 135 professionals amb discapacitat contractats. La secció industrial, especialitzada en la fusteria i la fabricació d’embalatges de fusta, compta amb 63 operaris i ha diversificat la línia de negoci cap al sector de productes per a mascotes. Per la seva banda, les brigades de serveis han passat de 85 a 103 treballadors dedicats a tasques comunitàries, com la jardineria, la neteja, la recuperació de plàstics de polipropilè i polietilè amb un equip estable de 7 especialistes, o la recollida d’oli usat.

La divisió comercial i de restauració, impulsada sota la marca BO Ilersis, ha mantingut ocupació estable per a 50 persones i ha assolit un rècord en la campanya de Nadal amb la producció de 63.000 lots de productes, el que suposa un 10% més que l’any anterior. Aquestes xifres s’han vist afavorides per la posada en marxa del nou obrador propi a l’Espai Social i Gastronòmic del polígon dels Frares, mentre que la secció de càtering ha servit a un total de 17.281 assistents en diferents esdeveniments.

A través del servei Activa Ilersis, l’entitat ha atès 505 persones en programes d’orientació, formació i inserció laboral. De cara al futur pròxim, la Fundació Privada Ilersis projecta la construcció del nou Centre de Formació Activa Ilersis a la zona universitària de Lleida, un espai de 700 metres quadrats concebut per ampliar les oportunitats d’inclusió. A més de millorar les instal·lacions de la seu del carrer Ramon Argilés de Pardinyes, l’organització participarà en iniciatives europees com el projecte CIMER, enfocat a millorar la qualitat de vida de persones en situació de fragilitat en entorns rurals i de muntanya.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES