
La Fundació MAP ha tancat aquest mes de gener el projecte “Accessibilitat, territori i relacions personals en temps de Covid-19” desenvolupat durant tot el 2021 i que tenia com objectiu facilitar la digitalització de les persones ateses i formar-les per poder mantenir el contacte amb altres persones i accedir a informació i recursos importants. Del projecte s’han beneficiat un total de 76 persones, ja sigui en forma de formació en atenció directa.
Després d’una primera fase de detecció de les necessitats sorgides durant la pandèmia en els àmbits d’equipament tecnològic, de connectivitat i de formació, la Fundació MAP va engegar una sèrie de tallers de digitalització amb sessions grupals amb l’objectiu que les persones fossin cada vegada més autònomes en la seva utilització.
D’altra banda, en el marc del projecte, també s’ha treballat l’arrelament a l’entorn de la persona atesa a través de la participació en activitats i recursos comunitaris per establir i enfortir vincles amb persones properes, com és el cas del grup diürn que es va engegar a la Vall de Camprodon.
Per al desenvolupament del projecte, la Fundació MAP ha comptat amb el suport de 30.000 euros de la Fundació Bancària “la Caixa”, que s’han destinat a l’adquisició de material tecnològic i als recursos humans necessaris per fer la formació i l’atenció de les persones i les seves famílies.