La Fundació CIPO ha aconseguit recaptar al voltant de 12.000 euros en el seu tradicional Outlet, que es va estar present de divendres a diumenge passats al Mercat de Sant Joan de Sabadell. Els diners es destinaran a l’adequació de les noves naus ubicades a Castellar del Vallès, les quals acolliran el nou projecte de CIPO: s’hi traslladarà el Servei de Gestió de residus del Centre Especial de Treball amb l’objectiu de fer-lo créixer i poder crear noves oportunitats laborals per a persones amb especials dificultats.
La dotzena edició d’aquesta activitat, la qual es va reprendre després de tres edicions cancel·lades per la pandèmia, va ser molt exitosa, ja que es van vendre 1.637 peces de 14 marques diferents, la qual cosa suposa un màxim històric de peces venudes en nombre absolut i també en relació a les peces rebudes, de les quals s’han venut el 54,6%. Joan Madaula, president de l’entitat, fa una valoració molt positiva d’aquesta edició: “Ha estat tot un èxit. Tot i que teníem menys gènere que altres anys, unes tres mil peces de roba, proporcionalment, hem batut un rècord”.
Divendres va ser el dia amb més afluència de públic, quan es van aconseguir més de la meitat de la recaptació. “La ciutat s’ha bolcat en l’Outlet i s’ha notat molt amb el degoteig constant de públic durant tot el cap de setmana”, diu Madaula.
“A més de les vendes, per a mi també té molt valor el retrobament amb la gent. Amb algunes persones feia dos anys que no ens veiem”. En aquest sentit, a l’equip de voluntariat, aquest any, s’hi han sumat noves incorporacions, arribant a les vint-i-cinc persones. “Sense la seva col·laboració, l’Outlet no seria possible”, comenta Madaula. Els voluntaris i voluntàries no només s’encarreguen d’atendre el públic durant els dies de l’Outlet sinó que, prèviament, s’encarreguen de classificar, ordenar i etiquetar tota la roba que reben dels fabricants. Posteriorment, desmunten i organitzen totes les peces que no s’han venut per retornar-les a les marques.