La façana de l’Ajuntament de Manresa s’il·luminarà de verd per l’ELA

Manresa se suma al Dia Mundial de l'ELA el 21 de juny, il·luminant l'Ajuntament de verd per visibilitzar la malaltia i donar esperança en la investigació

L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de verd pel Dia Internacional de la Miastènia
La façana del consistori il·luminada de verd // Foto: Ajuntament de Manresa

El pròxim dissabte, 21 de juny, la façana de l’Ajuntament de Manresa es tenyirà de color verd, des de les 21.30 fins a les 22.30 hores. Amb aquesta acció, Manresa s’uneix un cop més a la iniciativa promoguda per la Fundació Catalana Miquel Valls, que convida els ajuntaments de tot Catalunya a il·luminar edificis i elements emblemàtics amb motiu del Dia Mundial de l’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA).

Aquest esdeveniment, impulsat per l’Aliança Internacional d’Associacions d’ELA/MNM, se celebra anualment el 21 de juny amb l’objectiu de difondre informació sobre aquesta malaltia i conscienciar sobre el seu impacte significatiu en la qualitat de vida dels afectats. La data escollida coincideix amb el solstici d’estiu, simbolitzant així l’esperança d’un nou començament en la investigació de les causes, tractament i cura de l’ELA.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

L’ELA és una malaltia del sistema nerviós central caracteritzada per la degeneració progressiva de les neurones motores. Aquestes neurones són les responsables de controlar el moviment de la musculatura voluntària a l’escorça cerebral, el tronc de l’encèfal i la medul·la espinal. Aquesta degeneració provoca la pèrdua de funció de les neurones i, finalment, la seva mort, fet que condueix a la debilitat i atròfia muscular.

Les persones que pateixen ELA s’enfronten a canvis profunds que afecten tots els aspectes de la seva vida. A més del deteriorament físic, és freqüent l’aparició de símptomes d’ansietat i una dependència progressiva, que poden generar sentiments d’inutilitat, frustració i por de convertir-se en una càrrega per als altres.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES