Dissabte, 23 octubre 2021
IniciEducació InclusivaExperts en educació reclamen més recursos i professionals de l’educació especial en...

Experts en educació reclamen més recursos i professionals de l’educació especial en els centres ordinaris

En la jornada “Educació especial i ordinària a debat” del CEDDD i FSIE

jornada educacio especial i ordinaria
Un moment de la jornada en format virtual // Foto: CEDDD (twitter)

Experts en educació inclusiva han reclamat la necessitat de dotar els centres ordinaris de recursos suficients i professionals per atendre amb garanties els alumnes amb necessitats educatives especials. Una escola per a tothom on la discapacitat sigui normalitzada.

Aquesta va ser una de les principals conclusions de la jornada virtual “Educació Especial i Ordinària a debat” que va tenir lloc ahir organitzada pel Consell Espanyol per la Defensa de la Discapacitat i la Dependència (CEDDD), junt als seus membres sindicals, i la Federació de Sindicats Independents d’Ensenyament (FSIE) i que va aplegar un centenar de persones.

Per la seva banda, representants de centres, professionals i famílies de l’educació especial, van posar èmfasi en l’actual excel·lència de l’educació especial amb uns equips multidisciplinaris excepcionals en els propis centres. Coincidien que hi ha alumnes amb discapacitat que poden estar en l’escola ordinària, però caldrà discapacitats que necessiten un centre especialitzat per les seves necessitats i sempre d’acord amb la llibertat d’elecció de les famílies. Tot això basat en què el caràcter Inclusiu és allò que permet inclusió en societat i això cal ordinària i especial. L’equitat és donar a tots el que necessiten, no donar el mateix a tots.

Educació inclusiva. Quina és la millor opció?

També van destacar la manca d’opcions formatives i / o professionals per als joves amb discapacitat després de l’etapa escolar; un buit que omplen les associacions i famílies el paper és vital per al creixement d’aquestes persones.

L’objectiu d’aquest debat ha estat donar visibilitat i oferir perspectiva sobre una de les qüestions més complexes que han d’afrontar les famílies a la cura d’un menor amb discapacitat en etapa escolar; ¿Quina és l’opció educativa millor per a ell o ella? en un moment en què la polèmica nova Llei ha tornat a qüestionar l’existència de l’educació especial.

En la jornada hi van intervenir experts en els dos models educatius com Efrén Carbonell Paret (Director d’ASPASIM), Juan Carlos López (Director de Col·legi Sant Rafael de la Selva de Camp) i Noemí Santiveri (Plataforma Catalana per l’Escola Inclusiva) per part de l’educació ordinària i Julián Ruiz Ruiz (President de ANCEE), Luis Rojo (Plataforma Educació Inclusiva si, Especial també) i M. Esther Jiménez Márquez (FSIE) per l’educació especial.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES