20.3 C
Barcelona
Dimarts, 20 octubre, 2020

Últimes notícies

Webinar del Grup Mifas sobre com “Con-viure amb el present per generar futur” en el context de la pandèmia

Dins el taller “Dones Diverses”, el Grup MIFAS organitza el proper dimecres 11 de novembre a les...

El Cermi Estatal renova els càrrecs de govern i direcció pels propers quatre anys en l’Assemblea Electoral

Luis Cayo Pérez Bueno seguirà com president al capdavant del Comitè Espanyol de Representants de Persones amb...

Entre el 30 i 50% dels afectats per esclerosi múltiple recurrent remitent passen a secundària progressiva

L'esclerosi múltiple secundària progressiva (EMSP) és considerada una evolució de l'esclerosi múltiple remitent recurrent (EMRR). Entre un...

Sant Feliu de Llobregat acollirà la nova edició de la Copa Catalunya de bàsquet en cadira de rodes

El proper dissabte 7 de novembre es disputarà la Copa Catalunya de bàsquet en cadira de rodes...

Experts en educació reclamen més recursos i professionals de l’educació especial en els centres ordinaris

En la jornada “Educació especial i ordinària a debat” del CEDDD i FSIE

jornada educacio especial i ordinaria
Un moment de la jornada en format virtual // Foto: CEDDD (twitter)

Experts en educació inclusiva han reclamat la necessitat de dotar els centres ordinaris de recursos suficients i professionals per atendre amb garanties els alumnes amb necessitats educatives especials. Una escola per a tothom on la discapacitat sigui normalitzada.

Aquesta va ser una de les principals conclusions de la jornada virtual “Educació Especial i Ordinària a debat” que va tenir lloc ahir organitzada pel Consell Espanyol per la Defensa de la Discapacitat i la Dependència (CEDDD), junt als seus membres sindicals, i la Federació de Sindicats Independents d’Ensenyament (FSIE) i que va aplegar un centenar de persones.

Per la seva banda, representants de centres, professionals i famílies de l’educació especial, van posar èmfasi en l’actual excel·lència de l’educació especial amb uns equips multidisciplinaris excepcionals en els propis centres. Coincidien que hi ha alumnes amb discapacitat que poden estar en l’escola ordinària, però caldrà discapacitats que necessiten un centre especialitzat per les seves necessitats i sempre d’acord amb la llibertat d’elecció de les famílies. Tot això basat en què el caràcter Inclusiu és allò que permet inclusió en societat i això cal ordinària i especial. L’equitat és donar a tots el que necessiten, no donar el mateix a tots.

Educació inclusiva. Quina és la millor opció?

També van destacar la manca d’opcions formatives i / o professionals per als joves amb discapacitat després de l’etapa escolar; un buit que omplen les associacions i famílies el paper és vital per al creixement d’aquestes persones.

L’objectiu d’aquest debat ha estat donar visibilitat i oferir perspectiva sobre una de les qüestions més complexes que han d’afrontar les famílies a la cura d’un menor amb discapacitat en etapa escolar; ¿Quina és l’opció educativa millor per a ell o ella? en un moment en què la polèmica nova Llei ha tornat a qüestionar l’existència de l’educació especial.

En la jornada hi van intervenir experts en els dos models educatius com Efrén Carbonell Paret (Director d’ASPASIM), Juan Carlos López (Director de Col·legi Sant Rafael de la Selva de Camp) i Noemí Santiveri (Plataforma Catalana per l’Escola Inclusiva) per part de l’educació ordinària i Julián Ruiz Ruiz (President de ANCEE), Luis Rojo (Plataforma Educació Inclusiva si, Especial també) i M. Esther Jiménez Márquez (FSIE) per l’educació especial.

Subscriu-te a la nostra Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, anuncis i ofertes exclusives del món de la discapacitat

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Webinar del Grup Mifas sobre com “Con-viure amb el present per generar futur” en el context de la pandèmia

Dins el taller “Dones Diverses”, el Grup MIFAS organitza el proper dimecres 11 de novembre a les...

El Cermi Estatal renova els càrrecs de govern i direcció pels propers quatre anys en l’Assemblea Electoral

Luis Cayo Pérez Bueno seguirà com president al capdavant del Comitè Espanyol de Representants de Persones amb...

Entre el 30 i 50% dels afectats per esclerosi múltiple recurrent remitent passen a secundària progressiva

L'esclerosi múltiple secundària progressiva (EMSP) és considerada una evolució de l'esclerosi múltiple remitent recurrent (EMRR). Entre un...

Sant Feliu de Llobregat acollirà la nova edició de la Copa Catalunya de bàsquet en cadira de rodes

El proper dissabte 7 de novembre es disputarà la Copa Catalunya de bàsquet en cadira de rodes...

NO ET PERDIS...

Campanya de DINCAT per reivindicar la igualtat de drets entre homes i dones i acabar amb la discriminació de gènere

En motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona, DINCAT ha impulsat la campanya #8mTOTESlesdones...

Els 300 milions de persones afectades per Malalties Rares celebren el seu dia reclamant una millor atenció

Com no podia ser d’una altra forma, el Dia de les Malalties Rares se celebra enguany el...

La demanda de població dependent a Catalunya supera de llarg les previsions en els darrers dos anys

D’ençà de l’entrada en vigor de la Llei de l’Autonomia Personal i l’Atenció a la dependència (LAPAD),...

El CERMI proposa una reforma legal que atorgui a les persones amb dependència el grau de discapacitat del 33%

El Comitè Espanyol de Representants de les Persones amb Discapacitat (CERMI) ha fet arribar al Govern central...

El sector de la discapacitat reclama un Codi d’Accessibilitat adaptat a les necessitats reals del col·lectiu

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), principal plataforma de defensa del col·lectiu a...