Dilluns, 25 gener 2021
Inici Educació Inclusiva Experts en educació reclamen més recursos i professionals de l’educació especial en...

Experts en educació reclamen més recursos i professionals de l’educació especial en els centres ordinaris

En la jornada “Educació especial i ordinària a debat” del CEDDD i FSIE

jornada educacio especial i ordinaria
Un moment de la jornada en format virtual // Foto: CEDDD (twitter)

Experts en educació inclusiva han reclamat la necessitat de dotar els centres ordinaris de recursos suficients i professionals per atendre amb garanties els alumnes amb necessitats educatives especials. Una escola per a tothom on la discapacitat sigui normalitzada.

Aquesta va ser una de les principals conclusions de la jornada virtual “Educació Especial i Ordinària a debat” que va tenir lloc ahir organitzada pel Consell Espanyol per la Defensa de la Discapacitat i la Dependència (CEDDD), junt als seus membres sindicals, i la Federació de Sindicats Independents d’Ensenyament (FSIE) i que va aplegar un centenar de persones.

ARC Soluciones publi

Per la seva banda, representants de centres, professionals i famílies de l’educació especial, van posar èmfasi en l’actual excel·lència de l’educació especial amb uns equips multidisciplinaris excepcionals en els propis centres. Coincidien que hi ha alumnes amb discapacitat que poden estar en l’escola ordinària, però caldrà discapacitats que necessiten un centre especialitzat per les seves necessitats i sempre d’acord amb la llibertat d’elecció de les famílies. Tot això basat en què el caràcter Inclusiu és allò que permet inclusió en societat i això cal ordinària i especial. L’equitat és donar a tots el que necessiten, no donar el mateix a tots.

Educació inclusiva. Quina és la millor opció?

També van destacar la manca d’opcions formatives i / o professionals per als joves amb discapacitat després de l’etapa escolar; un buit que omplen les associacions i famílies el paper és vital per al creixement d’aquestes persones.

L’objectiu d’aquest debat ha estat donar visibilitat i oferir perspectiva sobre una de les qüestions més complexes que han d’afrontar les famílies a la cura d’un menor amb discapacitat en etapa escolar; ¿Quina és l’opció educativa millor per a ell o ella? en un moment en què la polèmica nova Llei ha tornat a qüestionar l’existència de l’educació especial.

En la jornada hi van intervenir experts en els dos models educatius com Efrén Carbonell Paret (Director d’ASPASIM), Juan Carlos López (Director de Col·legi Sant Rafael de la Selva de Camp) i Noemí Santiveri (Plataforma Catalana per l’Escola Inclusiva) per part de l’educació ordinària i Julián Ruiz Ruiz (President de ANCEE), Luis Rojo (Plataforma Educació Inclusiva si, Especial també) i M. Esther Jiménez Márquez (FSIE) per l’educació especial.

Oferta Any Nou!!! Subscriu-te a la nostra Newsletter

AMB UN 25% DE descompte fins el 31 de gener

Aprofita aquesta oportunitat per rebre cada dia al teu correu tota l'actualitat sobre el món de la discapacitat a Catalunya. PER NOMÉS 11,99 € L'ANY.

Redacció/Fonts
Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-

ÚLTIMES NOTÍCIES