
Amb l’arribada de la primavera, JOCVIU ha desenvolupat un intens programa de jornades que va començar al març amb les JORNADES JUNTS PER CRÉIXER. Aquesta iniciativa, que va tenir el suport del centre de recursos i de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) del districte de Sarrià-Sant Gervasi, va aplegar 500 infants de 17 escoles durant tres dies. La dinamització d’aquestes jornades va comptar amb la valuosa implicació de l’alumnat dels cicles formatius de l’escola Sant Ignasi.
El mes d’abril va ser el torn de les JORNADES ESPORTIVES – UNA ESCOLA PER A TOTHOM, que enguany celebraven la seva 27a edició. Aquestes jornades van reunir un total de 735 participants, principalment d’escoles de Sant Andreu, però també amb representació d’altres districtes i fins i tot d’altres municipis, sumant un total de 12 centres educatius.
A l’inici del tercer trimestre, la programació va continuar amb les 19es JORNADES JUGUEM TOTES JUNTES al districte de Sant Martí. Aquesta convocatòria va aconseguir la participació de 1.100 alumnes de 31 escoles diferents, incloent-hi tant escoles ordinàries del districte com centres d’educació especial de tota la ciutat de Barcelona.
Finalment, l’època de jornades va cloure amb les 15es JORNADES TALLERS, adreçades als participants adults dels tallers i centres ocupacionals. En aquesta ocasió, van ser 112 les persones que van prendre part en les activitats.
En el conjunt de les quatre jornades, s’ha assolit una participació total de 2.500 persones. En totes elles, ha estat fonamental l’ajuda de l’alumnat de diversos cicles formatius d’arreu de la ciutat, amb un total de 300 estudiants que han contribuït acompanyant els participants durant tota la jornada.
L’equip de JOCVIU ha estat el responsable del disseny, l’organització i la dinamització de les diverses estacions que s’han dut a terme en totes les jornades. Segons la pròpia entitat, “totes elles, tot i que portin diferent nom, neixen amb un mateix propòsit: Sensibilitzar a tota la societat de la diversitat que conviu en les escoles i a la societat, i ho fem a partir d’un nexe d’unió com és l’esport i el joc.”