Dimarts, 22 abril 2025
IniciDISCAPACITATEl Grup SIFU genera 69 llocs de treball per a persones amb...

El Grup SIFU genera 69 llocs de treball per a persones amb discapacitat a Catalunya el 2016

centre especial treball
Catalunya és una de les Comunitats Autònomes amb més CET // Foto: Imatge extreta del web d’Esclat

El Grup SIFU va generar 69 llocs de treball per persones amb discapacitat a Catalunya durant el 2016, 23 dels quals considerats de difícil inserció. Actualment la companyia dona feina en aquesta Comunitat Autònoma a 1.544 persones, de les quals 1.269 tenen diversitat funcional, una xifra que suposa un increment del 5% respecte a l’any anterior.

Pel 2017 el Grup SIFU preveu un creixement lineal en la creació de llocs de treball, la majoria pertanyents al sector de la neteja, la jardineria i els serveis auxiliars. Gràcies a la contractació a través de Centres Especials de Treball, organitzacions del sector públic i privat confien en el potencial de les amb diversitat funcional i contribueixen a la seva integració laboral.

A Catalunya SIFU ha incorporat 98 persones, 69 d’elles amb discapacitat, distribuïdes en les seves oficines de Barcelona, Girona, Tarragona, Lleida i Sabadell. Especialment significatiu ha esta el creixement de la província de Tarragona, que ha generat 46 noves incorporacions, 40 d’elles de persones amb diversitat funcional i, d’aquestes, 10 de difícil inserció.

El 63% de les més de 510.000 catalanes que pateixen algun tipus de discapacitat són inactius malgrat que Catalunya és la comunitat autònoma que concentra el major número de persones con diversitat funcional actives amb el 18%.

Les persones amb discapacitat representen el 2% de l’atur a Catalunya, sent un 47% homes i un 53%. Per sectors, el 74% dels aturats amb discapacitat precedeixen del sector serveis. Quant al nivell educatiu, el 69% de les persones amb diversitat funcional a l’atur només han completat l’educació bàsica. A més, el 61% dels aturats són de llarga duració.

Catalunya és una de les comunitats autònomes amb més Centres Especials de Treball (CET). En concret 263, amb un total de 8.997 persones amb discapacitat contractades. La contractació d’aquest col·lectiu a Catalunya ve determinada pel paper dels CET ja que un 70% dels nous contractats van ser impulsats per aquests centres que majoritàriament desenvolupen serveis de jardineria, neteja i manipulats.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.