
Fundació Randstad ha presentat una nova versió de la campanya ‘La revolució del que és humà’, creada per Havas Creative, amb l’objectiu de promoure la igualtat d’oportunitats laborals per a persones amb discapacitat. Aquesta campanya se centra en la capacitat i el talent de l’ésser humà, sense importar les limitacions físiques o sensorials. Els protagonistes de les edicions anteriors tornen a ser l’eix de la campanya: Laura Espejo, mestra i educadora; Aitor Francesena, tricampió del món de surf adaptat; i Diego Soliveres, fundador de la marca Timpers.
María Viver, directora de Fundació Randstad, ha subratllat que “el talent no té límits i es presenta de diverses formes, totes vàlides”. Per ella, aquestes tres persones representen clarament com el talent pot superar qualsevol circumstància, i el repte és reconèixer-lo i proporcionar oportunitats. Fundació Randstad porta dues dècades impulsant la inclusió laboral de les persones amb discapacitat, i aquesta nova edició busca inspirar a més persones a confiar en el seu talent.
El primer protagonista de la campanya, el 2021, va ser Diego Soliveres, cec i creador de Timpers, una marca de sabatilles. L’any següent, el surfista Aitor Francesena va ser el rostre de la campanya. Sense visió, Francesena ha aconseguit convertir-se en tricampió del món de surf adaptat, i ha fundat la primera escola de surf a Espanya. El 2023, la mestra d’educació infantil Laura Espejo, nascuda sorda, va mostrar com la inclusió i la comunicació són responsabilitat de tots.
Segons l’informe ‘Radiografia del mercat laboral de les persones amb discapacitat’, elaborat per la Fundació Randstad i Randstad Research, l’any 2022 hi havia 1,94 milions de persones amb discapacitat a Espanya entre 16 i 64 anys, el 6,3% de la població en edat de treballar. En aquest col·lectiu, la taxa d’atur va baixar al 21,4%, la més baixa des de 2014, mentre que la taxa d’ocupació va créixer fins al 27,8%, gairebé un punt més que l’any anterior.
Aquesta edició de la campanya compta amb el suport de diverses empreses i organitzacions, com Hidragrup, Shell, Toyota Kreditbank, Lilly, i moltes altres, que s’han compromès a contribuir a la causa d’una major inclusió laboral de persones amb discapacitat.