Dilluns, 17 març 2025
IniciDISCAPACITAT AUDITIVAFederació AICE crida a protegir els estudiants amb discapacitat auditiva de l’assetjament...

Federació AICE crida a protegir els estudiants amb discapacitat auditiva de l’assetjament escolar

Coincidint amb el Dia Internacional de l’Assetjament Escolar, que se celebra avui 2 de maig, exigeix educar en el respecte a la diferència i promoure la solidaritat entre companys per construir entorns escolars més justos i inclusius

dia assetjament escolar implant coclear
Campanya del Dia Contra l’Assetjament Escolar // Foto: Federació AICE

Avui, 2 de maig, Dia Internacional Contra l’Assetjament Escolar, la Federació d’Associacions d’Implantats Coclears d’Espanya (Federació AICE) dedica aquesta jornada a sensibilitzar i prevenir aquesta problemàtica que afecta milers d’estudiants a tot el món, amb un èmfasi especial en una comunitat particularment vulnerable: l’alumnat amb discapacitat auditiva usuari d’implant coclear.

L’entitat fa una crida a la sensibilització, l’empatia i l’acció, reclamant a docents, pares, autoritats educatives i, sobretot, els mateixos estudiants, que s’uneixin en la lluita contra l’assetjament en totes les formes. Exigeix educar en el respecte a la diferència i promoure la solidaritat entre companys per construir entorns escolars més justos i inclusius.

Segons un estudi de la Federació AICE publicat per la revista Oxford Academic – Journal of Deaf Studies and Deaf Education, anomenat “Assetjament Escolar en Implantats Coclears”, la taxa d’assetjament escolar entre aquest col·lectiu és d’un 27,6% (11,3% de manera ocasional i un 16,3% severament), fet que triplica les possibilitats de patir exclusió, odi i violència.

- PUBLICITAT -

Les conseqüències d’aquest assetjament són greus, amb una deterioració de l’estat d’ànim, la baixa autoestima i una disminució de la interacció social, afegides a les dificultats auditives, creant un entorn que dificulta la seva evolució com a individus i la seva integració com a membres actius de la societat.

Per combatre aquesta problemàtica, l’entitat recorda que és essencial articular estratègies de prevenció i enfortir les existents. Cal recordar que la diversitat a l’aula és una fortalesa, no una debilitat. Federació AICE treballa amb centres educatius de tot Espanya amb tallers dinàmics i materials específics com el conte “Un Silenci Inesperat”, amb l’objectiu que l’alumnat pugui identificar i afrontar situacions d’assetjament escolar.

Cada estudiant, independentment de les seves característiques, mereix ser tractat amb respecte i dignitat. És responsabilitat de tots fomentar un entorn inclusiu i segur on l’assetjament no tingui cabuda. 

Per últim la Federació AICE insta a totes les institucions a implementar polítiques efectives de prevenció i actuació davant de l’assetjament escolar per garantir que cada nen i nena pugui desenvolupar-se en un ambient segur i lliure de violència.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES