
Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha registrat una proposició de llei al Parlament de Catalunya per incrementar les pensions per discapacitat fins a com a mínim el 80% del Salari Mínim Interprofessional (SMI). Per fer-ho possible, caldria modificar la normativa de la Seguretat Social per tal d’augmentar les pensions no contributives. Un cop aprovada la iniciativa a nivell autonòmic, la reforma hauria de passar pel Congrés i ser validada en l’àmbit estatal mitjançant una modificació de la Llei general de la Seguretat Social.
La mesura beneficiaria les persones amb un grau de discapacitat o malaltia crònica igual o superior al 65%. El diputat republicà Carles Campuzano ha defensat la proposta assegurant que “facilitar la vida autònoma de les persones amb discapacitat és una demanda històrica” del col·lectiu.
Campuzano ha explicat a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) que l’objectiu principal de la iniciativa és garantir pensions suficients per eradicar la pobresa entre les persones amb discapacitat i afavorir-ne l’autonomia personal. A més, ha assenyalat que la proposició incorpora altres reclamacions formulades per entitats i representants del sector que defensen els drets d’aquest col·lectiu.
Una de les mesures destacades és l’eliminació del requisit que obliga a considerar els ingressos dels membres familiars per accedir a l’ajuda. Segons ERC, aquest canvi permetria garantir el dret a una vida independent de les persones amb discapacitat.
Pel que fa al càlcul de la prestació, Esquerra proposa que la quantia de la pensió d’incapacitat no contributiva s’estableixi anualment segons la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat. A més, defensa que el càlcul es faci sobre un còmput anual i que només sigui compatible amb altres rendes o ingressos anuals que tingui la persona sol·licitant o beneficiària.
Un altre punt rellevant del text és que la pensió no contributiva per discapacitat quedi exempta de tributar impostos, fet que suposaria un alleujament econòmic per als beneficiaris.
Finalment, la proposició incorpora la possibilitat que les persones que rebin la pensió per discapacitat puguin treballar, un canvi que Campuzano qualifica de “sustancial”, ja que permetria compatibilitzar una prestació social amb l’accés a un lloc de feina. Aquesta compatibilitat s’hauria d’establir mitjançant criteris individualitzats i amb un límit màxim d’ingressos, de manera que la suma de la pensió i els ingressos laborals no superi una vegada i mitja la quantia total de la pensió.
ERC propone aumentar las pensiones por discapacidad al menos hasta el 80% del salario mínimo.
Si totalment de acord.
Moltes Gracies hi ha partits politics que si es preocupen per el Benestar Social de la Gent amb discapacitat….
Posarem un vela a San Pancraci per que aprovin aquesta lley…..