Dimecres, 19 gener 2022
IniciDiscapacitatEnsenyament manté el full de ruta per garantir el foment de l’escola...

Ensenyament manté el full de ruta per garantir el foment de l’escola inclusiva

escola inclusiva
Ensenyament aposta per fomentar l’escola inclusiva // Foto: Plataforma per una Escola Inclusiva

La Plataforma per una Escola Inclusiva ha manifestat a la seva satisfacció perquè el departament d’Ensenyament, malgrat la no aprovació dels pressupostos, manté el full de ruta, prioritzant les polítiques i les partides adreçades al foment de l’escola inclusiva.

Aquesta determinació la va transmetre en una reunió dels responsables de l’atenció a la diversitat d’Ensenyament, concretament amb la directora general Carme Ortoll i la subdirectora Mercè Esteve amb la Plataforma.

En primer lloc va assegurar que el decret segueix endavant. El departament dóna el text i la memòria justificativa per tancats i està pendent de la memòria econòmica, que contempla un calendari d’actuacions a quatre anys. La previsió és que el decret passi pels serveis jurídics al setembre i pugui entrar al Consell Escolar el mes d’octubre, i que la seva aprovació definitiva arribi a mitjans o finals del proper curs escolar.

En segon terme els recursos es mantenen. El curs 2015/16 va comptar amb un increment de 360 nous professionals dedicats a l’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives gràcies a l’aprovació d’un programa anual d’atenció a la diversitat dotat amb 10 milions d’euros. Aquests recursos es mantindran, tot i que no figuraven en el pressupost de 2015, i s’incrementaran amb uns 140 nous professionals, la distribució dels quals ja està decidida a partir de les converses que el departament ha mantingut amb cada servei territorial per analitzar necessitats i recursos disponibles. Només tres d’aquests 140 professionals aniran a centres d’educació especial, la resta es repartiran en noves USEE (que amb el nou decret seran SIEI: suports intensius d’educació inclusiva), mestres d’audició i llenguatge, i Unitats Mèdico Educatives (que amb el nou decret es diran AIS: Aules Integrals de Suport).

La tercera determinació que ha pres el departament d’Ensenyament és transmetre a tots els serveis territorials (SSTT) i en la reunió anual que mantenen amb tots els professionals dels EAP (Equips d’Assessorament Psicopedagògic) que els alumnes amb discapacitat intel·lectual lleu o moderada han d’estar escolaritzats en centres ordinaris, tal com diu el decret.

Finalment, segons el departament, va endavant igualment el pla pilot per millorar l’oferta formativa per als alumnes amb discapacitat després de la ESO, a partir del que ara es diran IFE (Itineraris de Formació Específica). El curs vinent s’obriran els primers IFE, amb 12 alumnes per grup, si bé encara falta precisar el nombre exacte.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de les últimes notícies del món de la diversitat funcional a Catalunya

Fes-te subscriptor Premium

Si vols tenir accés a totes les notícies publicades al Diari, l'agenda del sector, i informació sobre subvencions, ajudes, convocatòries, recursos i moltes més coses, subscriu-te a la Newsletter Premium

Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

8 COMENTARIS

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat-spot_img

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content