31.4 C
Barcelona
Dilluns, 10 agost, 2020

Ensenyament crea un grup amb 18 docents a tot el territori com a referents d’atenció educativa inclusiva

Destacades

El Govern invertirà 50M€ per protegir l’àmbit residencial de possibles rebrots de Covid-19

El Govern de la Generalitat de Catalunya continua centrat en la lluita...

El sector de la discapacitat urgeix a la creació d’un comitè d’emergència per la Covid-19

El Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI), ha demanat...

El Govern suspèn les sortides dels residents a l’exterior per protegir-los de la Covid-19

Els Departaments de Salut i de Treball, Afers Socials i Famílies han...
Redacció/Fonts
Redacció/Fonts
diari de la Discapacitat / El digital de la diversitat funcional a Catalunya

Reconeix el dret a l’escolarització en centres ordinaris de tot l’alumnat
El nou decret es va aprovar a l’octubre del 2017 // Foto: Pixabay

El Departament d’Ensenyament ha creat el grup de referents d’atenció educativa inclusiva (RAI), amb un total de 18 docents que tenen com a principal funció fer difusió del Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu i donar suport a les orientacions i actuacions que s’han fixat per desenvolupar-lo.

Els RAI han de donar a conèixer pràctiques de referència en el territori, han de col·laborar, des de la pròpia experiència, en la implementació de mesures i suports perquè els centres educatius avancin cap a cultures, polítiques i pràctiques més inclusives, i han d’impulsar la formació dels professionals dels centres per determinar i implementar processos de millora a l’hora de planificar la gradació i la intensitat de les mesures i suports que necessiti cada alumne.

Els divuit docents, que comparteixen l’atenció directa a l’aula amb aquesta nova responsabilitat, compten amb experiència en el món de l’atenció a la diversitat i la inclusió, i coneixen el mapa de recursos del seu àmbit territorial.

El Govern va aprovar el passat mes d’octubre de 2017 el Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Aquest nou Decret suposa un avenç respecte l’anterior norma de 1997, atès que es regula l’atenció educativa de tot l’alumnat, no només de l’alumnat que presenta necessitats educatives especials (NEE).

é com a objecte garantir que tots els centres educatius del Servei d’Educació de Catalunya siguin inclusius mitjançant l’establiment de criteris que orientin l’organització i la gestió dels centres; l’ordenació de mesures i suports per a l’atenció educativa i per a la continuïtat formativa de tots els alumnes, i la diversificació de l’oferta de serveis dels centres d’educació especial per esdevenir també centres d’educació especial proveïdors de serveis i recursos per als centres educatius ordinaris.

Subscriu-te a la Newsletter

Per rebre al teu correu les últimes notícies, ofertes i anuncis exclusius del diari de la DisCapacitat

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

- Publicitat -
- Publicitat -

Últimes notícies

La Fundació “La Caixa” fa 780 insercions laborals de persones amb risc d’exclusió a Catalunya

La Fundació “La Caixa” ha facilitat 4.529 contractacions laborals per a persones...

Barcelona crea un telèfon 24h per prevenir el suïcidi i obre un nou punt d’atenció presencial

L’Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa dues mesures dins el pla de xoc en salut mental...

Althaia i Control Live proven un ‘llit-cadira de rodes intel·ligent’ en pacients amb alta dependència

Pacients de la Fundació Althaia provaran l’efectivitat del V-Chair, un llit - cadira de rodes intel·ligent dissenyat...

Efectes de la infecció i el confinament sobre el Parkinson durant la pandèmia de la COVID-19

La pandèmia COVID-19 ha afectat les persones amb malaltia de Parkinson tant per la pròpia infecció com...

Només un 1% de les persones escolliria viure a una residència en cas de necessitar suport

A principis de juliol el moviment Volem Llars per Viure va llençar una enquesta a totes les...

també pot interessar-te

- Advertisement -