Ensenyament crea un grup amb 18 docents a tot el territori com a referents d’atenció educativa inclusiva

Com a desplegament del Decret de l’atenció educativa a l’alumnat

Reconeix el dret a l’escolarització en centres ordinaris de tot l’alumnat
El nou decret es va aprovar a l’octubre del 2017 // Foto: Pixabay

El Departament d’Ensenyament ha creat el grup de referents d’atenció educativa inclusiva (RAI), amb un total de 18 docents que tenen com a principal funció fer difusió del Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu i donar suport a les orientacions i actuacions que s’han fixat per desenvolupar-lo.

Els RAI han de donar a conèixer pràctiques de referència en el territori, han de col·laborar, des de la pròpia experiència, en la implementació de mesures i suports perquè els centres educatius avancin cap a cultures, polítiques i pràctiques més inclusives, i han d’impulsar la formació dels professionals dels centres per determinar i implementar processos de millora a l’hora de planificar la gradació i la intensitat de les mesures i suports que necessiti cada alumne.

BANER_300X250

Els divuit docents, que comparteixen l’atenció directa a l’aula amb aquesta nova responsabilitat, compten amb experiència en el món de l’atenció a la diversitat i la inclusió, i coneixen el mapa de recursos del seu àmbit territorial.

El Govern va aprovar el passat mes d’octubre de 2017 el Decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Aquest nou Decret suposa un avenç respecte l’anterior norma de 1997, atès que es regula l’atenció educativa de tot l’alumnat, no només de l’alumnat que presenta necessitats educatives especials (NEE).

é com a objecte garantir que tots els centres educatius del Servei d’Educació de Catalunya siguin inclusius mitjançant l’establiment de criteris que orientin l’organització i la gestió dels centres; l’ordenació de mesures i suports per a l’atenció educativa i per a la continuïtat formativa de tots els alumnes, i la diversificació de l’oferta de serveis dels centres d’educació especial per esdevenir també centres d’educació especial proveïdors de serveis i recursos per als centres educatius ordinaris.

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*