
Els centres d’educació especial (CEE) s’han sentit, una vegada més, discriminats per quedar excloses de l’anunci dels Departaments d’Educació i Salut en relació a la desaparició de les quarentenes per contacte estret amb un positiu de Covid-19 per a totes les escoles ordinàries.
En aquest sentit, Dincat, que representa un total de 57 d’aquests centres a Catalunya, els seus alumnes i famílies, considera que s’hauria d’aplicar el mateix protocol per a totes les escoles i que, amb aquesta decisió, el Govern no fa més que estigmatitzar l’alumnat amb necessitats educatives especials.
“No té cap sentit que s’apliquin protocols diferents. El nostre alumnat ha de tenir els mateixos drets i deures que el de les escoles ordinàries, i deixar-los al marge d’aquest procés de desescalada i tornada a la normalitat constitueix un greuge comparatiu”, lamenta Toni Garrich, representant d’Educació Especial a Dincat. “La discapacitat intel·lectual no és una malaltia en si mateixa i, en cas que un alumne tingui patologies associades que el faci més vulnerable de contraure la Covid-19, la decisió de confinar-lo ha de ser, en tot cas, d’un professional de la salut i de forma individual, i no de forma generalitzada a través d’un protocol que afecta a tot l’alumnat”, afegeix Garrich.
Aquesta no és la primera decisió en el protocol covid-19 que discrimina els centres d’educació especial. També van quedar al marge quan a principis de febrer Salut va decidir suspendre la realització dels TAR a l’alumnat de les escoles ordinàries.
Dincat lamenta que un cop més l’administració prengui mesures que els afecten directament sense tenir en compte l’opinió dels professionals que hi treballen en aquests centres. Per això ha traslladat el seu desconcert als Departaments d’Educació i Salut.