Diumenge, 8 setembre 2024
IniciEDUCACIÓ INCLUSIVAEls CEEPSIR, una eina clau per a l'educació inclusiva a Catalunya

Els CEEPSIR, una eina clau per a l’educació inclusiva a Catalunya

Els Centres d'Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos (CEEPSIR) sorgeixen com una eina innovadora per a promoure la inclusió dels nens i joves amb discapacitat en el sistema educatiu ordinari

CEESPIR model d'educació inclusiva a Catalunya
Grup de visita al model CEESPIR a Catalunya // Foto: Plena Inclusió

Els Centres d’Educació Especial Proveïdors de Serveis i Recursos (CEEPSIR) sorgeixen com una eina innovadora per a promoure la inclusió dels nens i joves amb discapacitat en el sistema educatiu ordinari.

Aquests centres, impulsats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya arrel del Decret 150/2017 d’Educació Inclusiva, compten amb un equip de professionals especialitzats que ofereixen suport i assessorament a docents de centres ordinaris per tal que puguin adaptar les seves metodologies i espais a les necessitats dels alumnes amb discapacitat.

“Amb el desenvolupament dʻaquest projecte sʻofereix una alternativa viable a la necessitat dʻestendre lʻeducació inclusiva sense perdre el valor ilʻexperiència dels centres dʻeducació especial”, assenyala Carmen Laucirica, presidenta de Plena inclusió. I afegeix: “Són centres pioners amb què estem col·laborant des del nostre moviment associatiu”.

Un model pioner amb resultats positius

La creació dels CEEPSIR respon a la necessitat d’avançar cap a un sistema educatiu més inclusiu, on tots els nens i joves tinguin la possibilitat d’aprendre en un mateix entorn, independentment de les seves capacitats. Aquesta iniciativa ha estat valorada positivament per entitats com Plena inclusión, que la consideren una eina clau per a aconseguir la plena inclusió dels alumnes amb discapacitat.

El model dels CEEPSIR ha estat reconegut com a exemple de bones pràctiques a nivell estatal. El Ministeri d’Educació ha mostrat el seu interès en aquesta iniciativa i ha visitat diversos centres a Catalunya per a conèixer el seu funcionament de primera mà.

Plena inclusión reclama més suport per al model CEEPSIR

Tot i els resultats positius aconseguits, Plena inclusión considera que cal seguir invertint en el model CEEPSIR per tal de garantir el seu bon desenvolupament. L’entitat reclama una millor coordinació entre els agents implicats, una planificació més acurada dels recursos i una avaluació constant de l’impacte d’aquest model en l’alumnat i en el sistema educatiu en general.

En paral·lel a la defensa del model CEEPSIR, Plena inclusión està treballant en la transformació dels centres d’educació especial en centres de recursos per a l’educació inclusiva. L’entitat ha elaborat dos estudis en col·laboració amb la Universitat Autònoma de Madrid per a identificar les necessitats i els reptes d’aquest procés de transformació.

Plena inclusión Espanya és la confederació que agrupa a 950 associacions de persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament a tot el país. L’entitat treballa per a promoure la igualtat d’oportunitats i la plena inclusió d’aquest col·lectiu en tots els àmbits de la vida, des de l’educació i l’ocupació fins a l’oci, la cultura o la salut.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES