Divendres, 21 juny 2024
IniciACCESSIBILITAT UNIVERSALEl Zoo de Barcelona i el Park Güell provaran dues solucions tecnològiques...

El Zoo de Barcelona i el Park Güell provaran dues solucions tecnològiques per fer més inclusiva l’experiència dels visitants

Es tracta d’un bot conversacional i una aplicació que adapta el format dels continguts a persones amb necessitats especials

solucions tecnològiques zoo i park guell
Chat conversacional per atendre els visitants del Zoo amb necessitats especials // Foto: Ajuntament de Barcelona

El Zoo de Barcelona i el Park Güell testejaran durant els propers mesos dues solucions tecnològiques per fer més inclusiva l’experiència dels visitants amb necessitats específiques.

En el cas del Zoo, la solució tecnològica que es posarà a prova és un bot conversacional accessible dissenyat per a persones amb necessitats d’accessibilitat visual, auditiva i cognitiva o persones amb discapacitat per trastorn de salut mental. S’anomena Zoobot, l’ha desenvolupat l’empresa La Tempesta: Ciutat, Cultura & Tecnologia i funciona a través del mòbil o la tauleta. Es tracta d’un bot conversacional capaç d’interactuar amb la persona usuària, proporcionar-li informació sobre allò que té al davant i orientar-la segons les seves necessitats. 

En aquesta fase pilot, la nova eina es podrà utilitzar als espais de la Sabana-Sahel i al Centre de Descoberta Terra de Dragons. A les entrades d’aquests dos espais hi ha uns tòtems informatius amb un codi QR que permeten l’accés a Zoobot, sense necessitat de descarregar-se cap aplicació. També s’hi podrà accedir des del web del Zoo de Barcelona.

PUBLICITAT

Pel que fa al Park Güell, la proposta seleccionada per a la millora de l’experiència de les persones amb diversitat cognitiva (intel·lectual i trastorn de l’espectre autista), sensorial (auditiva i visual) i física (mobilitat i orgànica) que el visiten ha estat concebuda per l’empresa Play&go Experience.

Consisteix en una aplicació que adapta el format dels continguts a les necessitats de la persona usuària i inclou mapes en 2D, textos de lectura fàcil normalitzats, pictogrames, 23 audioguies i 15 clips de vídeo, entre altres recursos. En aquesta fase de prova, l’aplicació s’adapta a 16 perfils d’usuari diferents combinables entre ells. Permet conèixer 34 punts d’interès i serveis del Park Güell. L’aplicació es pot descarregar gratuïtament al market place de Play&go Experience a través d’.

Les dues eines, que es provaran fins al proper mes de maig en entorns reals, han estat seleccionades a partir d’un concurs públic d’innovació impulsat per B:SM. La seva tria i posterior desenvolupament s’ha fet amb el suport i l’acompanyament de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat i entitats de la Xarxa d’Accessibilitat i Vida Independent de l’Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva.

PUBLICITAT

PUBLICITAT

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Skip to content