Diumenge, 15 febrer 2026
IniciESPECTACLESEl Teatro Real de Madrid acull la gala SuperArte de la Fundació...

El Teatro Real de Madrid acull la gala SuperArte de la Fundació SIFU, el major esdeveniment d’art inclusiu a Europa

La setena edició va reunir 1.400 persones per celebrar el talent i la capacitat d’artistes amb discapacitat, amb l’objectiu de promoure la seva inclusió sociolaboral en un sector on només un de cada quatre treballa

El Teatro Real de Madrid acull la gala SuperArte de la Fundació SIFU, el major esdeveniment d'art inclusiu a Europa
L’escenari del Teatro Real de Madrid es va omplir d’art i talent // Foto: Fundació SIFU

La nit del passat 24 de setembre, el Teatro Real de Madrid va ser l’escenari de la setena edició de la Gala SuperArte, una iniciativa organitzada per la Fundació SIFU. Amb una assistència de 1.400 persones, l’esdeveniment es consolida com el major esdeveniment d’art inclusiu d’Europa. La seva finalitat és promoure la integració sociolaboral dels artistes amb discapacitat a través de l’art, posant en relleu les seves extraordinàries capacitats. Aquesta tasca és especialment important si es té en compte que només un de cada quatre persones d’aquest col·lectiu té feina. La gala, presentada per la influencer i logopeda Inés Rodriguez, va ser un èxit rotund i va aconseguir omplir l’emblemàtic coliseu.

Durant la nit, es van dur a terme vuit actuacions de música i dansa protagonitzades per artistes amb diverses discapacitats. Aquests artistes han utilitzat l’art com a mitjà per superar barreres i mostrar la seva creativitat i talent. Aquesta edició va comptar amb la participació de Joel Bueno, un artista amb paràlisi cerebral, que va emocionar el públic tocant un piano de cua amb un braç robòtic desenvolupat per l’empresa ABB en col·laboració amb Erni. L’orquestra inclusiva de la gala va tenir per primera vegada el suport de fins a 20 músics de la reconeguda Escola Superior de Música Reina Sofía, que es van unir als artistes per enriquir l’experiència artística.

Altres artistes que van destacar sobre l’escenari van ser Nieves López, cantant de rap i productora, que va presentar el seu nou tema “Como la curo”, que ha escrit ella mateixa. També hi va actuar Ismael Rosario, artista que crea música amb la tecnologia Eyeharp, que permet a persones amb discapacitat tocar música amb la mirada. La gala també va comptar amb la presència de Tristán Montoro, ballarí de dansa contemporània; Adrián Esparza, un artista multifacètic amb una carrera que inclou el cant, el rap, la producció i la docència musical; i Ana Urréjola, ballarina i coreògrafa vinculada a projectes de dansa inclusiva.

L’esdeveniment va comptar amb la presència de destacades personalitats, com Cristian Rovira, president de la Fundació SIFU, Oriol Saña, director artístic de la mateixa fundació, i el president del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo. La Gala SuperArte forma part del programa SuperArte de la Fundació SIFU, que impulsa la carrera professional d’artistes amb discapacitat a través de les Beques SuperArte. Aquestes beques garanteixen una formació de qualitat als artistes amb talent, permetent-los desenvolupar el seu potencial i dedicar-se professionalment a la seva disciplina.

Aquest esdeveniment únic a Europa, amb més de 20 gales en grans escenaris d’Espanya, ha reunit més de 20.000 espectadors i 100 artistes, tant amb discapacitat com sense. Cristian Rovira, president de la Fundació SIFU, va expressar: “La Gala SuperArte no és només una celebració, és una mostra viva que l’art i la inclusió poden canviar el món”. També va afegir que “Veure a aquests artistes sobre l’escenari ens recorda que el talent floreix quan se li dona espai i suport. El nostre compromís és seguir obrint portes i creant oportunitats perquè cada artista, sense importar les seves circumstàncies, pugui brillar”.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES

Diari de la Discapacitat
Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.