El sistema educatiu català rebrà més de 500 nous professionals per potenciar l’escola inclusiva el curs vinent

El Departament d’Educació i Formació Professional reforçarà el curs 2026-2027 amb 509 dotacions addicionals destinades a l’atenció de l’alumnat amb necessitats especials i a la vulnerabilitat

El sistema educatiu català rebrà més de 500 nous professionals per potenciar l’escola inclusiva el curs vinent
La mesura significa una aposta significativa de cara al proper curs 2026-2027 // Foto: Generalitat de Catalunya

El Departament d’Educació i Formació Professional ha confirmat una aposta significativa per l’equitat escolar de cara al proper curs 2026-2027. Amb l’objectiu de consolidar un model educatiu que garanteixi l’atenció a tot l’alumnat, la conselleria desplegarà un total de 509 noves dotacions de personal especialitzat. Aquest increment de recursos humans es distribuirà de forma transversal entre els centres de primària, secundària i educació especial, posant el focus en els suports intensius i l’atenció a la salut mental.

El gruix de la inversió se centrarà en els Suports Intensius a l’Escolarització Inclusiva (SIEI), que sumaran 93 noves unitats, repartides entre 56 a l’etapa de primària i 37 a la de secundària. Cada una d’aquestes unitats incorpora un docent i un educador d’educació especial. Així mateix, es crearan 25 unitats SIEI+, que disposen d’una càrrega de personal superior amb dos docents i un educador per unitat, per tal d’atendre casos que requereixen una intervenció més complexa.

La salut mental i els trastorns de conducta també rebran un impuls amb la creació de 13 noves Aules Integrals de Suport (AIS). Aquests espais comptaran amb la participació de mestres, educadors d’educació especial, terapeutes ocupacionals i el suport dels professionals dels Centres de Salut Mental Infanto-Juvenil (CSMIJ). Paral·lelament, els Centres d’Educació Especial es veuran reforçats amb 134 noves dotacions, de les quals 71 corresponen a personal docent i 63 a educadors d’educació especial.

- PUBLICITAT -
Banner Col·lectiu Ronda 300x600

D’altra banda, l’administració ampliarà els equips d’orientació i intervenció amb 36 psicopedagogs per als Equips d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) i 12 noves places als Centres de Recursos de Trastorns del Desenvolupament i la Conducta (CRETDIC), que inclouen orientadors i docents. El desplegament també preveu la incorporació de 40 mestres d’audició i llenguatge (MALL) i 100 integradors socials, aquests últims destinats prioritàriament a aquells centres que escolaritzen l’alumnat en situació de major vulnerabilitat.

Finalment, la planificació del Departament d’Educació i Formació Professional es completa amb la contractació de 4 dinamitzadores de l’escola inclusiva i la implementació de serveis de monitoratge de suport en 52 centres dedicats a l’etapa postobligatòria, assegurant així la continuïtat de l’acompanyament més enllà de l’educació secundària obligatòria.

Subscriu-te a la Newsletter

Per estar al dia de tota l'actualitat del món de la diversitat funcional a Catalunya

Redacció/Fonts
Redacció/Fontshttps://diarideladiscapacitat.cat
Diari de la DisCapacitat. El digital de la diversitat funcional a Catalunya. Un mitjà fet per donar visibilitat a les persones amb discapacitat i pensat per reclamar la seva inclusió social

FER UN COMENTARI

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu el vostre nom aquí

ÚLTIMES NOTÍCIES