El sector de la discapacitat vol mesures d’accessibilitat de la publicitat en les televisions

El CNMC obrirà properament una consulta pública

audiodescripció publicitat televisió
L’audiodescripció també hauria d’estar disponible a la publicitat // Foto: Teatro Accesible

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) obrirà properament una consulta pública sobre la conveniència i oportunitat de adoptar mesures d’accessibilitat en la publicitat en suport audiovisual emesa per les televisions.

El Defensor del Pueblo va traslladar al CNMC una queixa feta pel Comitè de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) respecte a la manca d’accessibilitat de la publicitat audiovisual en els mitjans televisius.

El sector de la discapacitat va denunciar una manca de normativa en aquest àmbit, com sí que existeix amb la programació general, on s’ha de complir un percentatges mínims de contingut accessible (d’un 70 a un 90% en el cas de la subtitulació).

EL CERMI ha exigit en aquest sentit la creació d’un norma reguladora que obligui a les televisions a emetre publicitat incorporant mesures d’accessibilitat (subtitulat, llengua de signes i audiodescripció) per acabar amb aquesta discriminació per els espectadors amb discapacitat sensorial.

banner_dental

Sigues el primer a opinar

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu no serà publicada


*