Els dies 29 i 30 de setembre del 2022, el Campus de la Ciutadella de la Universitat Pompeu Fabra acollirà el 35è Congrés de Dincat, l’esdeveniment de referència del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya.
La temàtica d’aquesta edició girarà al voltant de l’evolució de l’aplicació dels mandats a la Convenció Internacional de Drets de les Persones amb Discapacitat, que es va aprovar al 2006. Durant aquests 16 anys s’han produït avenços molt importants en la matèria però és evident que encara queda molta feina a fer.
Més encara si tenim en compte que la pandèmia de la Covid declarada al març del 2020, ha evidenciat que existeixen importants mancances dels sistemes d’atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual, i que encara existeix un fort desconeixement dels drets de les persones amb discapacitat per part de molts agents de la societat.
Aquest context ha servit per reobrir antics debats sobre com hauria de ser aquesta atenció i la mirada que hauríem de tenir cap a aquestes persones, i repensar els actuals models d’atenció, per posar l’accent en la persona, per ser més inclusius i per crear un món més just i igualitari en el que les persones amb discapacitat intel·lectual puguin gaudir dels seus drets i complir amb les seves obligacions.
Tots aquests debats seran el centre del 35è Congrés Dincat a través diferents conferències, taules rodones i espais de networking, on es compartiran experiències i coneixements per construir un millor futur, no només per a les persones amb discapacitat intel·lectual i els seus familiars, sinó també per a la societat en general.
Secció patrocinada per